Modelul electric Spring vândut de marca Dacia este scumpit din nou. După trei scumpiri, Dacia Spring este mai scumpă în România decât în Franța sau Spania, relevă date analizate de Profit.ro.
Dacia Spring este tot mai scumpă, din motive care țin de creșterea prețurilor materiilor prime, ale costurilor de trnasport, dar și ca urmare a modificărilor din Programul Rabla, care asigură jumătate din prețul acestei mașini sau cel puțin 51.000 de lei. În acest moment, Dacia a urcat prețul de bază al modelului electric Spring la 20.300 de euro pe piața din România, fiind mai scumpă cu aproape 3.000 de euro decât în Franța.
E drept, în România, Dacia oferă doar versiunea superioară, dar chiar și pentru versiunea similară, prețul este mai mic în Franța cu 1.110 euro. În Germania, versiunea de bază este 20.940 de euro, cu doar 640 de euro peste prețul din România, iar în Spania, Spring este de asemenea mai ieftin, începând de la 19.205 euro.
Spring a fost lansat la 18.100 de euro în cea mai scumpă configurație, spre deosebire de alte țări, unde a fost disponibilă de la bun început și versiunea entry-level. La finalul anului 2021, pe fondul unui val foarte mare de cereri și în plină criză a cipurilor, care a blocat întreaga industrie și a generat modificări radicale ale obiceiurilor de cumpărare, Dacia Spring s-a scumpit cu 1.000 de euro, o creștere de preț destul de brutală, pentru un automobil proaspăt lansat.
Șefii companiei au justificat decizia prin creșterea prețurilor la materii prime, la transportul naval și din cauza crizei de semiconductori. Apoi, în urmă cu mai puțin de două luni, prețul a crescut din nou, la 19.600 de euro, una dintre cele mai mari creșteri de preț din Europa, pentru acest model.
Programul Rabla Plus din România oferă celor care casează un automobil vechi un bonus care începe de la 51.000 de lei, pentru achiziția unui automobil electric. În acest fel, aproape jumătate din prețul de circa 100.500 de lei al unui Spring este suportat din bugetul statului.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Chiar dacă dobânzile ar crește cu 1%, bursele pot să reziste. Teama principală nu provine din dobânziDacia Spring a fost în luna martie a doua cea mai vândută mașină din România, după Duster, ca urmare a intereseulu ifoarte mare din partea românilor, stimulați de subvenția din programul Rabla Plus.