Dacia își continuă creșterea pe piața auto din Franța, cea mai mare a mărcii, cu o urcare de aproape 20 de procente, într-un context favorabil, în care aproape toate mărcile au crescut, iar piața în ansamblul ei a ajuns la un nivel similar cu cel din 2021.
Franța pare că a depășit criza de semiconductori din industria auto și înregistrează un avans de 24,2%, în luna martie, pe piața de autoturisme, ca urmare a creșterii înmatriculărilor pentru aprope toate mărcile prezente pe piață.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu un volum de 218.084 de autovehicule, din care 182.712 autoturisme, Franța a recuperat practic pierderile din 2022 și a egalat nivelul din martie 2021. Dacia a continuat să crească și să fie una dintre mărcile preferate de francezi, cu 15.189 de autoturisme înmatriculate, respectiv 19,4% în plus față de martie 2022.
Cota de piață a mărcii românești a fost una foarte bună în a treia lună din an, 8,3%, apropiindu-se de cea a Citroen (16.444 unități și 9% din piață). Grupul Renault, din care face parte Dacia, are de asemenea rezultate bune, ca urmare a cifrelor mărcii Renault.
Cu un volum de 27.172 de unități, ca urmare a unei creșteri de 30,2%, Renault și-a recuperat din cota de piață și a ajuns la 14,9%, respectiv, la nivel de grup, o cotă de 23,2% și un volum total de 42.460 de autoturisme.
După trei luni, Dacia a totalizat 38.938 de autoturisme înmatriculate în Franța, o creștere foarte mare, de 32,6%, și o cotă de piață de 7,6%, care contribuie la o cotă totală a grupului Renault de 24,9% și la un volum total de 127.046 de unități înmatriculate.
CITEȘTE ȘI Volkswagen Polo va dispărea din EuropaRivalii Renault, Stellantis, are în continuare o scădere, în 2023, chiar dacă una mică, de 0,6%, la un volum de 163.349 de autoturisme, și o cotă de piață de 32,1%.
Ca urmare a revenirii mărcilor franceze în luna martie, Dacia Sandero a coborât în clasamentul celor mai vândute autoturisme din Franța, pe locul al treilea, cu un total de 16.708 unități și o cotă de 4%, fiind depășit de Peugeot 208 (24.428 unități) și de Renault Clio (19.300 unități).
În același timp, Dacia Spring continuă să facă performanță, fiind al doilea cel mai vândut automobil electric de pe piață și locul 10 în clasamentul general, fiind depășit doar de Tesla Model Y, care a beneficiat de renumitele discounturi anunțate de companie.
Dacia Duster a înmatriculat în intervalul ianuarie – martie 7.987 de unități, aflându-se la mică distanță de Spring (8.264 unități), pe locul 11.