Una din patru mașini vândute în Franța, pe parcursul anului 2023, se încarcă la priză, adică este un automobil electric pe baterie sau un model hibrid reîncărcabil, un nivel-record, potrivit unui bilanț publicat de Plateforme automobile (PFA), organizația care reprezintă constructorii și furnizorii de componente auto, informează AFP.
Vehiculele complet electrice au reprezentat 16,8% din totalul înmatriculărilor, în timp ce hibridele reîncărcabile au reprezentat 9,2% din automobilele introduse în circulație, scrie Agerpres.
Cota automobilelor cu motoare pe benzină a rămas stabilă, reprezentând o treime din înmatriculări, în timp ce automobilele cu motoare pe motorină și-au continuat declinul, doar un autoturism particular din nouă înmatriculat în 2023 în Franța fiind unul de tip diesel.
Peste 1,5 milioane de vehicule electrice și hibride reîncărcabile rulează deja pe drumurile din Franța, conform datelor Asociației naționale pentru dezvoltarea mobilității electrice (Avere).
La acest moment, constructorul auto american Tesla domină piața automobilelor electrice din Franța și din Europa, cu berlina Model 3 și SUV-ul Model Y.
Pe locurile următoare se situează micuța Dacia Spring și MG4, ambele automobile produse în China, urmate de Fiat 500e și Renault Mégane, acesta din urmă fiind și primul automobil electric francez din acest clasament.
AFP reamintește faptul că autoritățile franceze au decis, la finele anului 2023, să înăsprească regulile pentru acordarea de subvenții la cumpărarea de mașini electrice, favorizând vehiculele mai grele care sunt produse în Europa. Ca urmare a modificărilor, automobilele produse în China, precum Dacia Spring, care este cea mai ieftină mașină electrică de pe piața franceză, dar și Tesla Model 3 și MG 4, nu vor mai beneficia de subvenții.
CITEȘTE ȘI Primele personaje Mickey și Minnie Mouse de la Disney intră în domeniul public odată cu expirarea drepturilor de autor din SUAPentru gospodăriile cu venituri modeste care vor să aibă acces la un automobil electric, statul francez a lansat un program de închiriere cu opțiunea de cumpărare.
Cu 20.000 de automobile în primul an, acest program este disponibil într-o primă fază celor care parcurg peste 8.000 de kilometri pe an cu automobilul sau locuiesc la mai mult de 15 kilometri de locul de muncă. În timp, programul va fi extins și pentru jumătate dintre gospodăriile cele mai modeste.