România a exportat în Germania, pe cea mai mare piață a Uniunii Europene, peste 11% din producția de automobile a celor două uzine, Dacia și Ford, reprezentând peste 4 procente din piața mașinilor de import din această țară.
Cele două mărci care fabrică autovehicule în România, Dacia și Ford, au vândut în Germania, în 2020, 51.665 de autoturisme, potrivit datelor statistice de pe cea mai mare piață a Europei, analizate de Profit.ro. Dacia a înregistrat un volum al vânzărilor de 50.704 unități, însă o bună parte a mașinilor vândute pe această piață au fost produse în Maroc, în uzina din Tanger. Mai exact, doar Duster și Logan sunt produse la Mioveni, în timp ce Sandero, Lodgy și Dokker sunt fabricate în Maroc. Astfel, totalul mașinilor produse în România și vândute în Germania se ridică la 19.868 de unități, din care 14.997 au fost Duster.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ford, la rândul său, a vândut în Germania cele două modele produse la Craiova, Puma și EcoSPort. Puma este la primul său an complet de vânzări și a totalizat 20.244 unități pe piața germană, în timp ce EcoSPort și-a pierdut din clienți în favoarea celuilalt model, înregistrând 11.552 de unități înmatriculate.
Modelul Sandero s-a vândut în 16.803 exemplare, în timp ce Dokker a avut 10.487 clienți, iar Lodgy, numai 3.524.
CITEȘTE ȘI Soluțiile inteligente de video colaborare: o nouă dimensiune pentru creșterea productivității în mediul de lucru hibridÎn total, modelele Dacia (Mioveni și Tanger) plus modelele Ford (Puma și EcoSPort) au totalizat 82.479 de unități, în 2020, pe piața din Germania.
Cu un an înainte, Dacia reușea să vândă pe această piață 80.144 unități, din care în România erau produse 38.2014 autoturisme, dublu față de 2020. Ford vindea modelul EcoSport în 26.767 exemplare pe piața germană, mult mai mult decât a reușit Puma anul acesta.
CITEȘTE ȘI După succesul din Franța, Dacia se confruntă cu o scădere majoră în GermaniaRomânia a produs anul trecut 438.107 autoturisme, în cele două uzine, Dacia și Ford. Volumul este mai mic cu 10,6% față de cele 490.412 autoturisme din 2019, când industria auto românească a înregistrat un record de producție. Volumul exportat în Germania reprezintă 11,4% din totalul fabricat în România în cele două uzine.
Uzina Dacia din Mioveni a produs 259.099 automobile, iar la Craiova, producția Puma și EcoSport (raportată cumulat) a fost una record, 179.008 autoturisme, cu ajutorul noului model Puma.
CITEȘTE ȘI INTERVIU Aurel Nețin, despre premium în businessGermania a înregistrat în 2020 un volum de 2,9 milioane de autoturisme noi înmatriculate, din care 58,8% (circa 1,7 milioane) figurează ca fiind de origine germană. Restul de 1,2 milioane reprezintă automobile de import, însă statisticile grupează în mod eronat mașinile aparținând unor mărci străine ca fiind produse în țările respective. De exemplu, mașinile vândute de Kia și Hyundai figurează în statisticile KBA cu origine Coreea de Sud, chiar dacă sunt produse în Cehia și Slovacia. Cele mai mari țări exportatoare de automobile către Germania sunt Japonia și Franța, cu 244.000 și, resspectiv, 234.000 de unități înregistrate în 2020.
Germania importă autoturisme din numai 10 țări ale lumii, potrivit KBA.