Dacia a reușit să vândă depășească 10.000 de autovehicule vândute pe piața franceză în luna iulie, depășind rezultatul de anul trecut, dar rămâne cu un rezultat negativ pe întreg intervalul, ianuarie - iulie.
Marca Dacia a avut un număr de 9.927 autoturisme înmatriculate în Franța, în iulie, la care se adaugă cele 119 comerciale ușoare, cu o cotă de piață de 4,75% și o creștere ușoară, de 1,9%. Pe primele șapte luni, Dacia are un volum mai mic decât cel de anul trecut, cu un procent, pe această piață, una dintre cele mai mari ale sale. Separat, pe segmentul de autoturisme, de la începutul anului, marca românească a înregistrat un volum de 86.376 unități, cu 1,3% mai puține. Scăderea din acest an se datorează evoluției pieței franceze din ultimele luni, care a urmat trendul vest-european.
Luna iulie a adus o nouă scădere a pieței, -1,8%, cu 172.228 înmatriculări, dar cu -6,1% mai mic pe date ajustate sezonier. Rezultatul pe cele șapte luni este de asemenea cu 1,8% mai mic decât anul trecut. Au fost înmatriculate în acest an, în Franța, 1,33 milioane autoturisme.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grupul Renault, din care face parte Dacia, a întregistrat o scădere destul de mare, de aproape 10%, în iulie, din cauza declinului de 14,5% al mărcii Renault. Pe șapte luni, grupul Renault are o pierdere de 5,3%. Celălalt grup concurent francez, PSA, a avut creștere, +4%, în iulie, și are +1,4% după șapte luni.
Grupurile străine au avut performanțe diferite. Au scăzut în iulie FCA, Ford, Nissan și au crescut BMW, Daimler, Toyota și Volkswagen Group.