Dacia Sandero și-a pierdut locul de lider al vânzărilor de automobile, în luna martie, dar a rămas al doilea cel mai vândut automobil de pe piața din Europa, în acest an, la finele primului trimestru.
Piața de autoturisme din Europa a continuat să scadă în luna martie, consecință a crizei de semiconductori. Cu toate acestea, se pare că unii producători au început să recupereze pierderile anterioare. Dacia Sandero rămâne singurul automobil cu creștere a vânzărilor în acest an, din Europa, în primele 10 cele mai vândute, chiar dacă a pierdut în martie primul loc, fiind depășit de patru modele. Modelul românesc a înmatriculat 16.778 de unități în martie, după cum arată datele Jato Dynamics.
Cel mai vândut automobil din Europa în martie a fost Tesla Model 3, ca urmare a faptului că marca americană a livrat mașini în „salturi”. Mai exact, în ianuarie Model 3 a înregistrat doar 575 de automobile, iar în februarie 9.061. Mașina n-a prins nici Top 50 în februarie, din cauza numărului mici de mașini înmatriculate. Acum, Tesla a recuperat, livrând un volum foarte mare. Același lucru s-a întâmplat și cu noul Model Y, care s-a „trezit” pe locul al doilea în vânzări, fiind pentru prima dată când în primele 10 cele mai vândute mașini se află două electrice. Model Y a livrat 248 de exemplare în ianuarie, 6.729 în februarie, iar acum un transport important de mașini a adus 18.968 de vehicule pe piață.
Tot un salt a făcut și Peugeot 208, cu 21.026 exemplare înmatriculate, după ce în lunile anterioare înmatriculase circa 15.000 de unități, astfel că mașina francezilor a rămas pe locul 2 în martie. VW Golf, care reușise în februrarie să prindă locul 1, a coborât pe 4, având cu doar 6 mașini mai mult decât Sandero.
Nu în ultimul rând, Ford Puma, produs în România, și-a menținut ritmul și și-a păstrat un loc în clasamentul celor mai vândute mașini, cu 15.937 de unități.
În aceste condiții, statisticile realizate de Profit.ro arată că Dacia Sandero are un volum total de 49.206 autoturisme înmatriculate în primul trimestru din 2022, fiind depășit doar de Peugeot 208, care a însumat 52.073 de autoturisme înmatriculate în același interval. VW Golf, Peugeot 2008 și Renault Clio își dispută următoarele locuri în topul vânzărilor, alături de Ford Puma care a totalizat în primul trimestru 38.801 automobile înmatriculate, conform datelor Profit.ro.
Pe segmentul de automobile electrice, Dacia Spring rămâne de asemenea printre cele mai vândute mașini cu baterii din Europa, având un volum de 3.989 unități înmatriculate în martie, la care se adaugă cele 5.021 unități din primele două luni, cu peste 9.000 de exemplare înmatriculate, apropiindu-se de Renault Zoe, care cândva era lider al pieței electrice și care în primul trimestru al acestui an a înmatriculat 10.300 de unități.
Modelele VW, ID.3 și ID.4 au rămas deocamdată în urmă cu vânzările, având în vedere că uzina în care sunt produse a fost oprită din cauza crizei de semiconductori. VW ID.4 l-a depășit pe ID.3, având un volum total de 10.854, astfel că după cele două modele Tesla, liderii acestui segment, se află Fiat 500, cu 22.000 de unități înmatriculate.