Piața de automobile din Franța continuă să-și revină după anul de scăderi masive, generate de pandemia de coronavirus. Luna mai a adus o creștere de 42,7% pe toate segmentele și un avans și mai mare pe segmentul atuoturismelor. Dacia a reușit să beneficieze de momentul bun și a înregistrat o creștere peste media pieței.
Aproape 10.000 de autoturisme a înmatriculat Dacia în luna martie și a ajuns la o cotă de piață de 4,5%, cumulat, din care pe segmentul autoturismelor, cu un volum de 9.387 de unități înregistrate, marca românească a reușit să recupereze parțial din terenul pierdut și a ajuns la 6,7% cotă de piață în Franța, în luna mai. Și Renault a reușit o creștere de 45 de procente, astfel că grupul francez a însumat 35.619 autoturisme în luna a cincea, cu 45,6% avans și 25,3% cotă, recuperând parțial în fața celor de la Stellantis. Pe zona de utilitare, Dacia aproape că nu mai contează, cu 108 unități și o cotă de 0,3%, după ce principalul său model, Dokker, a fost înlocuit de Renault Express.
După patru luni, Dacia și-a dublat practic vânzările de anul trecut, din perioada blocajelor cauzate de pandemie. Cu 48.087 de unități, Dacia a avut o creștere de 99,1%, pe segmentul autoturismelor, urcând cota de piață la 6,7%.
Evoluția mărcii Dacia s-a datorat în special noului Sandero, care a urcat în clasament, pe locul patru, cu 29.144 unități înmatriculate după cinci luni, în timp ce Dacia Duster, cu 12.418 unități, se situează pe locul 11, la un pas de top 10.
Piața de autoturisme din Franța a crescut cu 50%, în intervalul ianuarie – mai, la 723.109 unități.
Printre mărcile cu cele mai mari creșteri de pe piață se numără Fiat (56,7%), aproape toate mărcile grupului Volkswagen, cu excepția Porsche, care a scăzut, și Hyundai, cu 55%.