Piața auto din Spania a reușit să iasă timid din declinul care se instalase încă din marte, odată cu închiderea fabricilor și dealerilor, ca efect al epidemiei de coronavirus. Iulie este prima lună de creștere, ca urmare a startului programului de subvenționare. Dacia a beneficiat parțial de program, dar nu a reușit să marcheze a doua piață cu creștere din Europa, în acest moment.
Dacia Sandero a fost a doua cea mai vândută mașină din Spania și în luna iulie, după Renault Clio, cu 2840 unități înmatriculate, și depășește astfel modelul francez în clasamentul pe întreg anul, plasându-se în spatele celui mai vândut automobile spaniel, SEAT Leon, cu 11.511 vehicule vândute.
Dacia a cumulat, cu toate modelele sale, 5.154 de unități înmatriculate, cu 6,6% mai puține decât anul trecut, numărându-se printre mărcile care au rămas în zona de scădere. Pe întreg anul, efectele severe ale epidemiei au condus Dacia la o scădere de peste 45%, puțin peste media pieței, de 43,4%.
CITEȘTE ȘI BMW Group, pierdere în trimestrul al doilea, după mai bine de un deceniuPiața de autoturisme spaniolă a fost fragmentată: vânzările către clienții private au crescut, ca urmare a introducerii Programului Rabla, care subvenționează nu doar mașinile electrice, ci și celelalte vehicule cu motorizări tradiționale, în timp ce vânzările către companii au rămas în teritoriul negativ, însă la -0,2%, o mica distanță față de un rezultat pozitiv. Pe ansamblu, piața are 1,1% creștere, un procent mic, dar important. Cea mai vândută marcă a fost VW, urmată de Peugeot și SEAT, dar marca națională se află în continuare pe prima poziție pe întreg anul.
Din păcate, desi Sandero a avut rezultate bune, marca Dacia nu se află în top 10 al celor mai vândute mărci din Spania, în acest an. Dintre mărcile cu performanțe se remarcă BMW (+44%), DS (28%), Kia (26%), Mercedes (32%). Marca spaniolă SEAT a raportat o scădere de 25% în luna iulie.
După șapte luni, nici măcar o marcă auto nu a reușit să înregistreze creștere față de anul trecut, doar cele două mărci de lux britanice, Bentley (cu 7 limuzine vândute) și Rolls Royce (un automobil), au raportat rezultate egale cu cele din 2019.