Piața auto din Franța este prima care anunță datele privind înmatriculările, astfel că putem vedea în premieră care sunt efectele epidemiei de coronavirus: o prăbușire cu 72%, iar lucrurile ar putea să se agraveze în luna care urmează.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Cu toate showroom-urile închise de guvern, în campania de oprire a epidemiei de coronavirus, piața de automobile a cunoscut în Franța o scădere masivă a vânzărilor (îmatriculărilor), la numai 62.688 de autovehicule, de la 273.706 erau înmatriculate anul trecut în martie.
În acest context, Dacia a avut o cădere și mai mare, de peste 80%, cu numai 3.169 de autoturisme înmatriculate. Practic, marca Dacia a avut un număr de 3.107 de autoturisme personale înmatriculate în Franța, în martie, la care se adaugă 62 comerciale ușoare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cota de piață a mărcii a coborât, în martie, cu aproape 2 puncte procentuale, sub 5%.
În total, în primele 3 luni, Dacia a vândut circa 16.600 de automobile în Franța, una dintre cele mai mari piețe externe ale sale, volumul reprezentând un declin de peste 53% față de anul precedent.
Dacia înregistra scăderi încă dinainte de izbucnirea crizei coronavirus, cu un declin de circa 27% pe piața franceză în luna februarie. În total, Dacia a pierdut în jur de 29% pe piețele europene în a doua lună a anului, în contextul unui declin total de 7% al vânzările de automobile în Europa. Piața auto europeană, în ansamblu, a fost, la început de an, trasă în jos și de schimbări importante de taxare în mai multe țări, care influențează negativ cererea pentru anumite modele.
Marca Renault a avut o scădere de 68,5%, astfel că Renault Group, pe ansamblu, a înmatriculat 22.528 de autoturisme, cu 71% mai puține decât anul trecut. Pe segmentul de vehicule comerciale ușoare, Dacia a vândut doar 62 de unități.
Și PSA a avut aceeași situație, cu 72,4% scădere, doar marca premium DS având o scădere mai redusă, de 37,5%.
CITEȘTE ȘI Prima companie auto care repornește producția în Europa. „Dragi colegi, considerăm că ați folosit ultimele două săptămâni pentru a vă relaxa și consolida sănătatea!"Mărcile străine, de import, au înregistrat o scădere similară, de 71,8%, dar au existat diferențe între mărcile auto de pe piață. În general, mărcile cu volume mai mici au pierdut mai puțini clienți, procentual. Grupul Hyundai-Kia a înregistrat o scădere de „numai” 55,1%, în timp ce Porsche a pierdut doar 14,7% din clienți.
După trei luni, situația pieței are un declin important deja, -34,1%, iar acesta se va accentua, cu certitudine după următoarele luni. Dacia are deja cifre îngrijorătoare, mult peste nivelul mediu al pieței, deoarece înregistrase și în ianuarie - februarie un declin accelerat. Cu numai 16.578 unități înmatirculate, marca românească contabilizează cu 53,5% mai puține mașini față de perioada similară a anului trecut.
Dacia a oprit producția de mașini din România, astfel că sunt în pericol și stocurile pe care le au dealerii, în eventualitatea unei reporniri a pieței în lunile următoare.