Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Germania au scăzut cu 7,1% în primele 11 luni raportat la perioada similară a anului trecut, la 41.930 unități, în pofida unui avans de 9,6% în noiembrie față de aceeași lună din 2014, la 3.705 unități, potrivit datelor Biroului german de înmatriculări auto KBA.
La finele lunii noiembrie, Dacia avea o cotă de piață în Germania de 1,4%, în stagnare comparativ cu luna anterioară.
Germania este a doua piață externă ca mărime pentru Dacia, după Franța.
Înmatriculările Renault, proprietarul Dacia, au crescut cu 19,6% în noiembrie față de luna similară a anului trecut, la 11.121 unități. Avansul după primele 11 luni a fost mai temperat, de 1,6%, numărul autoturismelor înmatriculate atingând 90,120, echivalentul unei cote de piață de 3,3%.
Per total, piața auto din Germania a crescut cu 5,4% în intervalul ianuarie-noiembrie, la peste 2,96 milioane unități.
Grupul german Volkswagen, aflat în centrul unui scandal de proporții privind emisiile poluante, a raportat scăderi pentru trei dintre diviziile de autoturisme la nivelul lunii noiembrie.
Astfel, înmatriculările de autoturisme marca VW au scăzut cu 2% în noiembrie față de luna similară din 2014, la 57.923 unități, după un declin de 0,7% în octombrie. Înmatriculările Porsche și Seat au consemnat scăderi de 0,4%, respectiv 3,2%.
De cealaltă parte, toate cele cinci mărci de autoturisme ale grupului german, respectiv VW, Audi, Porsche, Seat și Skoda, au înregistrat creșteri pentru perioada ianuarie-noiembrie, cel mai mare avans, de 19,4%, fiind raportat de către Audi.