Simultan cu anunțul Northvolt privind introducerea în producție, în viitorul apropiat, a bateriilor inovatoare Sodiu-Ion, chinezii de la BYD, cel mai mare producător din lume de automobile electrificate, au anunțat o nouă uzină, în care vor produce astfel de baterii, cu sodiu.
BYD a semnat un contract de 1,4 miliarde de dolari pentru construirea unei uzine de baterii în orașul Xuzhou, China, cu o capacitate de 30 GWh, în care vor fi produse noile baterii Sodiu-Ion. Uzina va fi construită de subsidiara BYD Findreams Battery și partenerii de la Huaihai Group. Constructorul chinez spune că bateriile vor fi folosite pentru mașini de mici dimensiuni (microcar) și pentru scutere, care reprezintă cea mai potrivită utilizare a acestui tip de baterie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De asemenea, CATL, cel mai mare producător de baterii pentru vehicule, a anunțat că va produce și va furniza baterii cu sodiu companiei Chery, fără să ofere însă detalii privind producția.
Alte companii din China au anunțat anterior teste făcute cu baterii bazate pe chimia Sodiu – Ion, una mult mai accesibilă, care nu folosește materii prime rare, precum litiul.
Northvolt, companie suedeză fondată în 2016, a anunțat în urmă cu două zile faptul că a reușit să pună la punct noi celule cu sodiu, care vor fi folosite într-o primă fază pentru stocarea energiei, nu și pentru vehicule. Compania a explicat că densitatea de energie va fi de 160 kWh/kg, apropiată de cea a bateriilor cu litiu, însă mare avantaj va fi dat de absența metalelor rare și a materiilor prime dificil de extras, ceea ce va reduce semnificativ dependența producătorilor auto din Europa de furnizorii din China și de materiile prime greu de găsit.
CITEȘTE ȘI Northvolt a anunțat noile celule de baterii sodiu-ion, mai ieftine și cu materii prime „din abundență”Northvolt susține însă că chimia noilor celule este diferită de cea dezvoltată de alți producători de baterii din lume. „Tehnologia noastră cu ioni de sodiu oferă performanța necesară pentru a permite stocarea energiei cu o durată mai lungă decât chimiile alternative ale bateriilor, la un cost mai mic, deschizând astfel noi căi de implementare a generării de energie regenerabilă.
Numai potențialul ionului de sodiu pe această piață va avea un impact extraordinar în demersul către electrificarea globală”, a anunțat Peter Carlsson, CEO și co-fondator Northvolt.