Dacia întârzie să-și revină pe piața din Germania, care a scăzut și în iunie, în așteptarea Programului Rabla

Dacia întârzie să-și revină pe piața din Germania, care a scăzut și în iunie, în așteptarea Programului Rabla
scris 6 iul 2020

Piața auto din Germania nu a reușit să-și revină prea mult în luna iunie, deși activitățile de retail din showroom-uri au fost deschise. Motivul ar putea fi implementarea pachetului de subvenționare a achizițiilor cu întârziere, astfel că germanii au amânat cel mai probabil decizia de cumpărare.

Potrivit datelor oficiale al KBA, înmatriculările din Germania din luna iunie au coborât  la 32,3% din valoarea înregistrată în urmă cu an, respectiv 220272 unități. Dacia a fost lovită și mai tare de această stagnare a pieței în blocajul din perioada pandemiei, vânzările mărcii românești rămânând reduse, 3.42 de unități, cu 51,4% mai mici decât anul trecut.

Urmărește-ne și pe Google News

În aceste condiții, cota de piață a Dacia este de numai 1,6%. Există însă și mărci cu creștere în luna iunie, pe cea mai mare piață din Europa: Fiat, cu 1,5%, Honda, cu 2,8%, Mitsubishi, cu 11,2%, și Subaru, cu 2,6%. Motivul este dat, însă, de faptul că anul trecut aceste mărci înregistrau deja volume foarte mici. Dintre mărcile cu scăderi, performerele au fost Porsche (-0,5%), Volvo (-1%), precum și Jeep, Land Rover și Mercedes, cu pierderi de circa 8% comparativ cu iunie 2019.

Fără subvenții, Dacia nu reușește să iasă din criză în Spania. Piața auto iberică are a patra lună de scădere CITEȘTE ȘI Fără subvenții, Dacia nu reușește să iasă din criză în Spania. Piața auto iberică are a patra lună de scădere

Piața totală de autoturisme din Germania din acest an se cifrează la 1,2 milioane de unități, după șase luni, cu 34,5% mai puține față de perioada similară din 2019. Scăderea Dacia pe prima jumătate de an a ajuns deja la 50,5%, cu un volum de 20.222 vehicule înmatriculate, una dintre cele mai mari scăderi din piață, după cea a Suzuki, 55,7%, și cea a Mazda, 51,5%.

Estimările arată că luna iulie va aduce, în sfârșit, revenirea mult așteptată, odată cu demararea programului de subvenționare. Cu toate acestea, pentru Dacia nu se arată un viitor prea luminos pe această piață, deoarece mașinile sale nu se încadrează în normele de poluare acceptate de statul german pentru acordarea de bonusuri (maxim 95g/100 km).

viewscnt
Afla mai multe despre
germania
piata auto
vanzari auto germania
masini germania
dacia germania