După ce VW Group a renunțat la fabrica din Turcia, autoritățile turce au declanșat o investigație pentru practici anticoncurențiale împotriva unor companii germane, din care 3 sunt în grupul Volkswagen

După ce VW Group a renunțat la fabrica din Turcia, autoritățile turce au declanșat o investigație pentru practici anticoncurențiale împotriva unor companii germane, din care 3 sunt în grupul Volkswagen
scris 3 iul 2020

În aceeași zi în care a apărut informația privind renunțarea grupului VW la investiția de 1 miliard de euro din zona Izmir, Turcia, organismul antitrust din această țară a anunțat că a deschis o investigație privind posibila încălcare a legii de către mai multe companii germane: Audi, Porsche, VW, Mercedes-Benz și BMW.

ENGIE România lansează noi oferte comerciale CITEȘTE ȘI ENGIE România lansează noi oferte comerciale
Urmărește-ne și pe Google News

Autoritatea turcă specializată în reglementarea pieței din punct de vedere al concurenței a anunțat că a deschis o investigație privind cooperarea între mai multe companii auto germane, din care trei fac parte din grupul Volkswagen (Audi, Porsche și VW), împreună cu ceilalți doi consutructori germani, BMW și Mercedes-Benz, care ar fi schimbat informații sensibile din punct de vedere concurențial.

INTERVIU Daniel Slăvenie, despre premium în business CITEȘTE ȘI INTERVIU Daniel Slăvenie, despre premium în business

Anunțul Rekabet (autoritatea antitrust) spune că entitățile germane au cooperat pentru „dezvoltarea și producția de componente, standardele de tratare și evacuare a emisiilor, pe piața autoturismelor, inclusiv autoutilitare, prin grupurile de lucru Audi, Porsche, Volkswagen, Mercedes-Benz și BMW, situate în Germania”. Consiliul Concurenței turc spune că s-a încălcat legea „prin coordonarea tehnologiilor, certificatelor și standardelor legate de inovație, mediu și siguranță și calendarul acestora pe piață”. Anunțul făcut pe 1 iulie precizează că ar fi vorba despre fapte comise pe 11 iunie, când grupurile de lucru ale celor cinci „au determinat limita maximă de viteză pe care sistemul de control al vitezei radar poate funcționa și viteza cu care plafoanele vehiculelor pot fi deschise și închise”. De asemenea, „în cadrul cooperării pentru standardele de mediu, au convenit asupra utilizării filtrelor de particule de benzină și întârzierea eliberării lor pe piață, și la schimbul de informații sensibile despre tehnologia SCR (software SCR și strategia de dozare, inclusiv factori de certificare și cost) și determinarea dimensiunii rezervorului AdBlue”.

Dacia, prima creștere după pandemie: 8% în Franța. Piața franceză a urcat cu 1,2% în iunie față de anul trecut CITEȘTE ȘI Dacia, prima creștere după pandemie: 8% în Franța. Piața franceză a urcat cu 1,2% în iunie față de anul trecut

Lista companiilor vizate de investigație:

Audi AG,

Dr. Ing. hc F. Porsche AG,

Volkswagen AG,

Mercedes-Benz AG

Bayerische Motoren Werke AG

Informația a fost transmisă în aceeași zi în care în presa germană a fost publicată decizia pe care ar fi luat-o șefii grupului VW privind renunțarea la investiția într-o uzină multibrand, situată în Manisa, pe coasta de vest a Turciei. Fabrica, pentru care s-au luptat mai multe țări din Europa, inclusiv România, ar fi trebuit să producă modelele VW Passat și Skoda Superb, însă prăbușirea cererii pe piețele globale din cauza epidemiei de coronavirus a făcut, pentru moment, inutilă această investiție. Cele două modele vor fi produse, potrivit deciziilor luate deja, în uzina din Bratislava.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw investitie turcia
uzina vw turcia
investigatie anticoncurenta turcia marci germane
rekabet