Prima lună a anului 2022 a adus un rezultat negativ pentru vânzările Dacia din Franța, cea mai importantă piață a mărcii, pe care deține titlul de lider al vânzărilor pe segmentul de clienți privați.
Piața de autoturisme din Franța a scăzut în ianuarie cu 18,58%, în condițiile în care criza de semiconductori nu s-a încheiat și produce în continuare efecte. În total, au fost înmatriculate 102.901 autoturisme și 28.201 vehicule comerciale ușoare, în prima lună a anului, în Hexagon.
Dacia se numără printre mărcile cu cele mai mari scăderi în prima lună a anului, după ce a făcut eforturi în ultimele luni din 2021 pentru a livra cât mai multe automobile clienților. În total, Dacia a vândut 7.475 de autoturisme francezilor, cu circa 4.000 de autoturisme mai puțin decât în anul anterior. Din acest motiv, cota de piață a mărcii a scăzut simțitor, de la 9,03%, la 7,26%. Marca Renault a încheiat de asemenea luna în scădere, cu 15.665 unități, cu 17,03% mai puține decât în ianuarie 2021.
Și Stellantis, cel mai mare grup francez de automobile, a raportat scăderi de 18,49%, cu peste 21% scădere pentru Peugeot și aproape 14% scădere pentru Citroen, mărcile de volum ale grupului. Printre puținele mărci cu creștere de pe piața franceză se numără Hyundai și Kia, Lexus, Alpine și Mitsubishi.
CITEȘTE ȘI Tesla amână proiectul unui automobil mai ieftin, Model 2, supranumit "Volks-Tesla". Musk: La un moment dat vom munci. Zero lansăriDacia a încheiat anul 2021 pe locul patru în clasamentul vânzărilor, după cele trei mărci franceze, Renault (268.951 de vehicule), Peugeot (285.929), Citroen (161.883), cu un volum total de 125.204 autoturisme vândute, cu o cotă de piață de 7,5 procente și o creștere de 28,9%.