Dacia face un salt de 5 locuri și intră în Top 10 în Germania, peste nume cu tradiție ale industriei auto. Marca a vândut în prima lună din an cât Peugeot și Citroen la un loc

Dacia face un salt de 5 locuri și intră în Top 10 în Germania, peste nume cu tradiție ale industriei auto. Marca a vândut în prima lună din an cât Peugeot și Citroen la un loc
scris 6 feb 2023

Vânzările bune ale Dacia pe cea mai mare piață din Europa continuă și în 2023, după cum arată statisticile federale analizate de Profit.ro. În luna ianuarie, marca românească a înregistrat cea mai mare creștere dintre mărcile de volum și a urcat în topul vânzărilor, peste nume cu tradiție ale industriei auto.

Dacia a ajuns la o cotă de piață de 3,2% în Germania, cu un volum de 5.671 de autoturisme înmatriculate în prima lună a anului 2023, continuând astfel parcursul foarte bun început în 2022. Livrările Dacia au fost mai mari cu 42,1% față de cele din ianuarie 2021, aceasta fiind și cel mai mare avans al unei mărci de volum de pe piață.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Ford se întoarce în Formula 1, după mai mult de 20 de ani CITEȘTE ȘI VIDEO Ford se întoarce în Formula 1, după mai mult de 20 de ani
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Ca urmare, Dacia a intrat în top 10 al vânzărilor, un salt de 5 locuri față de decembrie, astfel că marca intră într-o zonă selectă în care se găsesc preponderent mărcile germane, cele care fac parte din grupurile auto germane, precum Skoda sau SEAT, dar și Ford, considerată pe jumătate germană.

În aceste condiții, Dacia este la un pas de volumele înregistrate de Toyota sau Hyundai și a depășit cele mai multe dintre mărcile non-germane, precum Seat, Tesla, Fiat, Renault, Mazda sau Kia. Peugeot și Citroen au împreună mai puține mașini decât cele realizate de Dacia, în ianuarie.

Sandero, al doilea cel mai vândut automobil din Europa în 2022. Liderul VW Golf pierde titlul după 14 ani CITEȘTE ȘI Sandero, al doilea cel mai vândut automobil din Europa în 2022. Liderul VW Golf pierde titlul după 14 ani

Anul trecut, Dacia a depășit pragul de 60.000 de autoturisme înmatriculate în Germania, pe o piață dificilă, concurențială, cu o creștere anuală de 49,7%, într-un an în care VW și celelalte mărci germane au încheiat anul pe minus. Vânzările bune ale Sandero și Duster au fost susținute și de noile modele, Jogger și Spring.

Modelul electric s-a remarcat prin ascensiunea în preferințele germanilor, astfel că s-a apropiat de un volum total vândut de 15.000 de unități, cee ce a determinat o creștere semnificativă a ponderii mașinilor electrice în portofoliul de vânzări al Dacia, pe această piață.

Practic, jumătate din volumul vândut au fost mașini electrice sau motorizări alternative cu GPL. Din acest an, Dacia lansează pe toate piețele germane și prima sa motorizare hibrid, ceea ce ar putea aduce o nouă creștere a vânzărilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
vanzari dacia germania
inmatriculari germania
piata auto germania