Vânzările bune ale Dacia pe cea mai mare piață din Europa continuă și în 2023, după cum arată statisticile federale analizate de Profit.ro. În luna ianuarie, marca românească a înregistrat cea mai mare creștere dintre mărcile de volum și a urcat în topul vânzărilor, peste nume cu tradiție ale industriei auto.
Dacia a ajuns la o cotă de piață de 3,2% în Germania, cu un volum de 5.671 de autoturisme înmatriculate în prima lună a anului 2023, continuând astfel parcursul foarte bun început în 2022. Livrările Dacia au fost mai mari cu 42,1% față de cele din ianuarie 2021, aceasta fiind și cel mai mare avans al unei mărci de volum de pe piață.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ca urmare, Dacia a intrat în top 10 al vânzărilor, un salt de 5 locuri față de decembrie, astfel că marca intră într-o zonă selectă în care se găsesc preponderent mărcile germane, cele care fac parte din grupurile auto germane, precum Skoda sau SEAT, dar și Ford, considerată pe jumătate germană.
În aceste condiții, Dacia este la un pas de volumele înregistrate de Toyota sau Hyundai și a depășit cele mai multe dintre mărcile non-germane, precum Seat, Tesla, Fiat, Renault, Mazda sau Kia. Peugeot și Citroen au împreună mai puține mașini decât cele realizate de Dacia, în ianuarie.
Anul trecut, Dacia a depășit pragul de 60.000 de autoturisme înmatriculate în Germania, pe o piață dificilă, concurențială, cu o creștere anuală de 49,7%, într-un an în care VW și celelalte mărci germane au încheiat anul pe minus. Vânzările bune ale Sandero și Duster au fost susținute și de noile modele, Jogger și Spring.
Modelul electric s-a remarcat prin ascensiunea în preferințele germanilor, astfel că s-a apropiat de un volum total vândut de 15.000 de unități, cee ce a determinat o creștere semnificativă a ponderii mașinilor electrice în portofoliul de vânzări al Dacia, pe această piață.
Practic, jumătate din volumul vândut au fost mașini electrice sau motorizări alternative cu GPL. Din acest an, Dacia lansează pe toate piețele germane și prima sa motorizare hibrid, ceea ce ar putea aduce o nouă creștere a vânzărilor.