Ford a raportat venituri de 44 miliarde dolari în trimestrul al patrulea din 2022, cu venituri EBIT de 2,6 miliarde dolari, pe fondul unei creșteri ușoare a vânzărilor. Pe întreg anul, rezultatul pe întreg anul a fost negativ.
Rezultatele financiare și de vânzări ale Ford, pentru 2022 sunt „sub așteptări”, după cum anunță compania, deși a înregistrat o creștere a veniturilor atât în trimestrul 4 cât și pe întreg anul. Motivul este dat de faptul că rezultatul net a scăzut substanțial, la 1,3 miliarde dolari în trimestrul 4, nereușind să acopere pierderile din trimestrele anterioare. În acest fel, compania a încheiat anul cu o pierdere netă de 2 miliarde de dolari, la venituri de 158,1 miliarde dolari, valoarea EBIT ajustată raportată fiind de 10,4 miliarde dolari.
Șeful Ford, Jim Farley, a declarat că „anul ar fi putut fi mai bun”, într-o discuție cu analiștii, dând vina pe „sistemul industrial”, cu probleme care s-au dovedit dificil „de scos din rădăcină”. El avertizat că în Europa urmează decizii dificile privind restructurarea acestei divizii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Directorul financiar, John Lawler, a declarat că pierderea de 2 miliarde de dolari se împarte între țintele de vânzări nerealizate și costurile mai mari decât cele estimate.
Vânzările Ford au totalizat 4,2 milioane de vehicule în 2022, în creștere cu 7% față de anul anterior, cu o cotă de piață la nivel global care s-a menținut aproximativ constantă (-0,1%).
În Europa, vânzările mărcii au crescut la 1,01 milioane de unități, cu 14%, dar veniturile au avansat cu numai 5 procente, la 25,6 miliarde dolari. Rezultatul financiar a fost unul marginal pozitiv, fiind apreciat de companie ca fiind „sub așteptări”, respectiv 201 milioane de euro, respectiv o marjă de 0,2%.
Pe cea mai mare piață a companiei, SUA, vânzările au totalizat 2,33 milioane de vehicule, iar marja EBIT a înregistrat o valoare similară cu cea din 2021, 8,4%.
CITEȘTE ȘI Sandero, al doilea cel mai vândut automobil din Europa în 2022. Liderul VW Golf pierde titlul după 14 ani
În China, vânzările Ford au scăzut simțitor, cu 24%, pe întreg anul, după un ultim trimestru care a adus o scădere și mai mare, -37%. În aceste condiții, Ford a raportat pe întreg anul o pierdere de 572 milioane de dolari, cu 245 de milioane de dolari mai mare decât cea din anul anterior.
La polul opus a fost America de Sud, unde vânzările au crescut cu 3%, veniturile au depășit 3 miliarde de dolari, cu un avans de 30%, iar rezultatul a fost unul pozitiv, cu un ENIT de 413 milioane de dolari, și o marjă de 13,4%.
Pentru acest an, Ford prognozează câștiguri de 9 până la 11 miliarde dolari, EBIT ajustat, dar avertizează că se așteaptă la recesiuni în SUA și Europa, chiar dacă sunt estimate creșteri ale piețelor și o îmbunătățire a lanțului de aprovizionare. Compania pregătește reduceri de costuri „agresive” în zona de producție și cea de operațiuni pe lanțul de aprovizionare, pentru a-și atinge țintele, potrivit declarațiilor lui Lawler.