Dacia Duster a fost cel mai cumpărat automobil din Polonia în luna august, de persoane fizice, potrivit datelor statistice publicate de autoritatea de transport poloneză. Sandero a reușit să urce pe locul 8 în același clasament.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Dacia Duster a fost preferată de clienții polonezi în luna august, după ce cu o lună înainte pe primul loc se afla Fiat Tipo. SUV-ul românesc nu reușește, totuși, la fel ca și celelalte modele Dacia, să atragă clienți de business, motivele fiind diverse, de la valorile reziduale ale mașinilor, la condițiile de asigurare impuse de firmele de asigurări.
Dacia a înregistrat 472 unități înmatriculate și a depășit Hyundai Tucson, al doilea cel mai cumpărat SUV de persoane fizice, cele două fiind urmate de Opel Astra, Skoda Fabia și Toyota Auris.
În clasamentul general (persoane fizice plus companii), Dacia Duster s-a situat în august pe locul 15, cu un total de 840 de vehicule, în creștere cu 44,8%. Și în Polonia, ca și pe celelalte piețe europene, luna august a fost o lună de vânzări masive, cu discounturi aplicate pentru reducerea de stocuri.
CITEȘTE ȘI Explozie cu peste 100% a pieței de autoturisme, datorită lichidărilor de stocuri. Procedurile de testare WLTP i-au obligat pe dealeri să facă reduceri substanțialeÎn acest an (ianuarie - august), Duster a ajuns la 6.533 clienți în Polonia, cu o creștere de numai 3,2%, și s-a clasat pe locul 12 în topul modelelor cumpărate atât de clienți individuali cât și de firme. Pe segmentul de clienți privați, în care stă foarte bine, Dacia Duster a vândut 3.484 vehicule, situându-se pe locul 4 de la începutul anului și până acum.
Marca Dacia are o poziție bună pe piața din Polonia, bazată atât pe vânzările Duster, cât și pe cele ale Sandero. De asemenea, Dokker se află în top 10 al vehiculelor comerciale ușoare. În august, Dacia a înmatriculat 2.096 vehicule, în timp ce pe primele 8 luni ale anului numărul înmatriculărilor Dacia se ridică la 16.622 unități, ceea ce o plasează pe locul 8. Cota de piață a mărcii este de 4,55%, una dintre cele mai mari din Europa pentru marca românească.
Polonia este cea mai mare piață auto din fostul bloc estic și este a șaptea cea mai mare piață din Europa, ca urmare a creșterilor aproape neîntrerupte din ultimii 10 ani.