Programul de dezvoltare de noi motoare pentru viitoarele modele Dacia și Renault ține cont și de posibilele reglementări privind normele Euro 7, care ar putea intra în vigoare în aproximativ doi ani. Printre noile propulsoare pe care Dacia le va introduce pe Duster și Bigster s-ar putea număra unul însoțit de o nouă cutie automată.
O nouă motorizare bazată pe propulsorul de 1.2 litri, care este folosit în prezent de Renault pe mai multe modele ale sale, ar putea fi regăsită pe noul Duster, care se va lansa la sfârșitul acestui an. Noua cilindree, despre care a vorbit și Lionel Jaillet, prezent la lansarea noului Spring de 65 CP, este tot mai mult vehiculată pe lista de motoare cu care va fi lansat Duster 3, ca opțiune principală pentru cei care doresc o cutie automată.
Motorul va veni, după cum susțin jurnaliștii de la L’Argus, în arhitectură mild-hybrid, având o cutie cu dublu ambreiaj, cu șase trepte, la un preț mult mai accesibil decât propulsia full-hybrid care este oferită pe vârful de gamă al Renault, Austral. Renault a început să dezvolte această motorizare împreună cu cei de la Magna, dar o va oferi clienților Duster abia după un an de la lansarea comercială a lui Duster 3, adică la începutul lui 2025, simultan cu lansarea celuilalt automobil al Dacia, Bigster.
Motorul împreună cu noua cutie EDC va livra 140 CP, ceea ce înseamnă că ar putea deveni cel mai puternic propulsor de pe SUV-ul Dacia.
În prezent, Dacia Duster oferă o combinație de motor turbo plus cutie automată EDC pe propulsorul TCe 150 CP, de 1.3 litri, care dispune și de sistem Energy Smart Management, Stop & Start. Odată cu reducerea cilindreei și cu hibridizarea motorului, cutia va oferi cifre de consum și mai mici, fiind potrivită pentru respectarea unor posibile norme Euro 7, în 2025, care limitează drastic în special emisiile de oxizi de azot.
Sursele citate de jurnaliștii francezi susțin că Dacia va folosi acest motor și pentru tracțiunea integrală, în același timp cutia EDC și motorul fiind compatibile cu alimentarea cu GPL, specifică familiei ECO-G, care astăzi folosește un motor de 1.0 litri.
De la Renault, primul model care va primi noua cutie cu dublu ambreiaj va fi se pare Captur, care are programată lansarea unui face-lift în 2024.