Cu un volum de autoturisme înmatriculate în luna septembrie de peste 12.000 de unități, Dacia s-a apropiat de o cotă de piață de 9 procente, la mică distanță de Citroen, care este marca tradițională de pe locul 3 în Franța, după Peugeot și Renault.
Dacia a reușit și în luna septembrie o performanță importantă în Franța, cea mai mare piață a mărcii, având, potrivit statisticilor oficiale, un volum de 12.213 autoturisme înmatriculate, cu 2,6% mai multe decât anul trecut. Cota de piață a mărcii a urcat luna trecută la 8,7%, la doar 0,2 puncte procentuale de cea a Citroen, care a înmatriculat 12.521 de autoturisme, relevă date analizate de Profit.ro.
Marca Renault a înregistrat o nouă scădere, de 8,6%, astfel că grupul francez Renault pierde din nou teren în fața rivalilor de la Stellantis, care au reușit să obțină o creștere mică, de 1,7%, cu ajutorul Peugeot și Opel, în special. Dintre mărcile de import care nu fac parte dintr-unul din grupurile franceze, cele mai multe vânzări au fost cele ale toyota, cu 9.589 de unități și o creștere foarte mare, de 60%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe segmentul de vehicule comerciale ușoare, unde Dacia nu mai contează în acest moment (208 vehicule, creștere de 81%), Renault a avut o creștere discretă, de 0,2%, cu 10.648 de vehicule, astfel că împreună, grupul raportează un avans de un procent și se apropie de Stellantis, care vinde LCV-uri sub nu mai puțin de patru mărci (Peugeot, Citroen, Fiat și Opel).
Cotele de piață ale celor două sunt apropiate, în acest moment, pe acest segment, cu 36% pentru Stellantis și 35,4% pentru Renault Group.
CITEȘTE ȘI Dacia Sandero și Duster au detronat legendarul Logan, pe piața din România. Tesla Model 3 a intrat, în premieră, în Top 10 al vânzărilorDupă nouă luni, Dacia are un volum de autovehicule înmatriculate în Franța de 96.156 unități, cu 3,7% mai multe decât anul trecut, având o cotă de piață de 7 procente. Din acest total, autoturismele reprezintă cea mai mare parte, adică 95.187 unități, pe acest segment creșterea fiind de 3,8%, iar cota de piață de 8,6%. Marca Renault are un volum aproape dublu, 175.279 unități, dar cu o nouă scădere față de anul trecut de -13,6%.
Dacia Sandero rămâne între cele mai vândute trei modele, după Peugeot 208 și Renault Clio, cu 46.032 unități înmatriculate și o cotă de 4,1% din piață. Duster este pe locul 9, cu 23.680 de unități vândute și o cotă de 2,1%.
Și Dacia Spring se menține în topul vânzărilor de vehicule electrice, cu un volum total înregistrat în acest an de 13.022 unități, fiind depășit doar de Fiat 500 și Peugeot 208.