Cu un volum de autoturisme înmatriculate în luna septembrie de peste 12.000 de unități, Dacia s-a apropiat de o cotă de piață de 9 procente, la mică distanță de Citroen, care este marca tradițională de pe locul 3 în Franța, după Peugeot și Renault.
Dacia a reușit și în luna septembrie o performanță importantă în Franța, cea mai mare piață a mărcii, având, potrivit statisticilor oficiale, un volum de 12.213 autoturisme înmatriculate, cu 2,6% mai multe decât anul trecut. Cota de piață a mărcii a urcat luna trecută la 8,7%, la doar 0,2 puncte procentuale de cea a Citroen, care a înmatriculat 12.521 de autoturisme, relevă date analizate de Profit.ro.
Marca Renault a înregistrat o nouă scădere, de 8,6%, astfel că grupul francez Renault pierde din nou teren în fața rivalilor de la Stellantis, care au reușit să obțină o creștere mică, de 1,7%, cu ajutorul Peugeot și Opel, în special. Dintre mărcile de import care nu fac parte dintr-unul din grupurile franceze, cele mai multe vânzări au fost cele ale toyota, cu 9.589 de unități și o creștere foarte mare, de 60%.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Blue Air se prezintă drept "o mândră companie privată românească", dar anunță că nu poate relua cursele nici după 10 octombrie. Motivul avansatPe segmentul de vehicule comerciale ușoare, unde Dacia nu mai contează în acest moment (208 vehicule, creștere de 81%), Renault a avut o creștere discretă, de 0,2%, cu 10.648 de vehicule, astfel că împreună, grupul raportează un avans de un procent și se apropie de Stellantis, care vinde LCV-uri sub nu mai puțin de patru mărci (Peugeot, Citroen, Fiat și Opel).
Cotele de piață ale celor două sunt apropiate, în acest moment, pe acest segment, cu 36% pentru Stellantis și 35,4% pentru Renault Group.
După nouă luni, Dacia are un volum de autovehicule înmatriculate în Franța de 96.156 unități, cu 3,7% mai multe decât anul trecut, având o cotă de piață de 7 procente. Din acest total, autoturismele reprezintă cea mai mare parte, adică 95.187 unități, pe acest segment creșterea fiind de 3,8%, iar cota de piață de 8,6%. Marca Renault are un volum aproape dublu, 175.279 unități, dar cu o nouă scădere față de anul trecut de -13,6%.
Dacia Sandero rămâne între cele mai vândute trei modele, după Peugeot 208 și Renault Clio, cu 46.032 unități înmatriculate și o cotă de 4,1% din piață. Duster este pe locul 9, cu 23.680 de unități vândute și o cotă de 2,1%.
Și Dacia Spring se menține în topul vânzărilor de vehicule electrice, cu un volum total înregistrat în acest an de 13.022 unități, fiind depășit doar de Fiat 500 și Peugeot 208.