Vânzările Dacia pe piața din Franța au fost și în luna octombrie peste cele din 2021, cu aproape 10.000 de unități înmatriculate, însă creșterea nu a mai depășit procentul de creștere al pieței franceze, care începe să-și revină parțial din declinul prelungit.
Dacia a înmatriculat în luna octombrie 9.800 de autoturisme pe piața din Franța, o creștere de 3,64%, pe o piață care a crescut cu 5,5%.
Cel puțin jumătate din jucătorii de pe piață au continuat să afișeze scăderi ale vânzărilor, cele două grupuri franceze, Stellantis și Renault, având rezultate negative cu 4,4% și, respectiv, 5,6% declin față de anul trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru grupul Renault, Dacia a însemnat o ponderare parțială a pierderilor mărcii franceze, care a raportat în octombrie o nouă scădere, de peste 10 procente, la 18.300 de unități. Cota de piață a Dacia a crescut la un nivel record, 8,27%, în timp ce cota Renault a scăzut la 14,7%, cu mai bine de 3 puncte sub cea din 2021.
După 10 luni, Dacia a depășit pragul de 100.000 de unități, cu 5.300 de autoturisme, totodată mai multe cu aproape 4.000 față de anul anterior. Cota de piață a mărcii în Franța, pe întreg intervalul, a crescut cu 1,2 puncte procentuale, la 8,5%.
CITEȘTE ȘI Prețurile mașinilor au luat-o razna: BMW și Mercedes nu mai garantează prețurile comenzilor decât un număr anumit de luni. Ce este pregătit pentru RomâniaPiața franceză de autoturisme are, după 10 luni, un declin de 10,15% față de anul trecut, foarte puține mărci, între care și Dacia, reușind să raporteze rezultate pozitive, în perioada ianuarie – octombrie, comparativ cu perioada similară din 2021. În total, au fost înmatriculate 1,23 milioane de autoturisme, cu 150.000 mai puține față de anul anterior. Grupul Renault are o scădere de -7,7%, din cauza rezultatului negativ al mărcii franceze, respectiv -13,25%, față de anul trecut.
Dacia a reușit în acest an în două luni consecutive să depășească marca Renault, în Europa, din cauza scăderilor susținute ale francezilor, cauzate în special de lipsa de componente. Reprezentanții grupului Renault au declarată că mașinile Renault sunt mai complicate decât cele ale Dacia și au nevoie de mai multe cipuri pentru a fi asamblate, astfel că resimt mult mai puternic această criză de semiconductori.