Dacia a fost în 2018 compania cu cea mai mare priză la cumpărătorii privați, iar Sandero și Duster, modelele cu cea mai mare pondere din Europa, analiștii fiind de părere că rezultatul denotă o încredere foarte mare a consumatorilor privați în marcă.
O analiză a Jato Dynamics arată că piețele europene de automobile sunt dominate de înmatriculările făcute de companii. Flotele și achizițiile pentru afaceri au reprezentat 56% din totalul de 8,35 de milioane de automobile. Segmentul de cumprători business cuprinde atât flotele companiilor, cât și mașinile de seriviciu, firmele de rent-a-car și companiile de leasing. Restul sunt cumpărătorii privați, persoanele fizice care își cumpără singure mașina, pentru folosința domestică.
Analiza pe aceste două segente poate fi făcute din două direcții. Cei de la Jato spun că un procent mare de cumpărători privați indică un grad ridicat de încredere din partea consumatorilor. În același timp, este un indicator al gradului de sănătate al unei mărci, dat fiind faptul că pe segmentul privat discounturile nu sunt atât de agresive ca în cazul flotelor, iar profitul pe mașină este mai ridicat.
De cealaltă parte stau indicatorii pe care companiile de asigurări și businessurile (în special leasing și rent-a-car) le au în general cu automobilele: menținerea valorii reziduale, costurile cu asigurările, gradul de fiabilitate. Altfel spus, companiile nu se grăbesc să cumpere Dacia, în ciuda prețului mic, deoarece costurile reale de exploatare sunt mai mari.
Ce este cert este faptul că Dacia este campioană în Europa la cumpărători privați, având cea mai mare pondere în totalul vânzărilor. Astfel, 79% din achizițiile de modele Dacia sunt făcute de persoane particulare. Modelul Dacia Sandero este cel mai popular în rândul cumpărătorilor privați din toată Europa, având o pondere de 86% din totalul achizițiilor acestui model. Dacia Duster s-a situat pe locul al doilea în acest clasament.
Următoarele șase mărci în clasamentul cumpărătorilor privați au fost toate asiatice, cele mai bine poziționate fiind Suzuki și Mazda. În același timp, rezultatele din 2018 arată o îmbunătățire a comportamentului pe acest segment pentru Volkswagen, Ford și Nissan.
În același timp, Jato a publicat și cele mai cumpărate automobile de business/flote din 2018, locul 1 fiind ocupat de Opel Insignia, urmat de VW Passat și Audi A6.
Mărcile cu cea mai mare pondere a achizițiilor făcute de companii sunt cele premium, în special datorită ofertelor foarte bune pe care reușesc să le obțină la achiziție, dar și gradului ridicat de echipare și confort pe care îl caută. Volvo este lider pe segment, urmat de BMW, Audi și Mercedes-Benz.