Dacia Bigster a fost inclusă într-un proiect mai amplu al Renault, după cum a declarat CEO-ul Luca de Meo, într-un interviu. Vor fi șapte modele, produse în patru uzine, iar Renault va avea propriul model, derivat din Lada Niva.
Dacia Duster, Dacia Bigster, două versiuni Lada Niva și un model Renault vor face parte dintr-un proiect denumit P13X al Renault Group, care va reangaja compania franceză pe segmentul compact și ar putea genera profituri mai mari. Informațiile au fost prezentate de Luca de Meo publicației Automotive News, într-un interviu amplu despre planurile de restructurare ale Renault. „Când am revizuit planul de produse, timp de șase săptămâni, cu Gilles Le Borgne, în iulie și august, ne-am utiat nu doar la segmente și profit, dar și la soluții tehnice, ingredientele de care avem nevoie să restructurăm gama.”, a explicat De Meo.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El a mai spus că vor fi în total șapte produse în patru locații industriale, acoperind trei mărci, cu o țintă de 1 milion de vehicule anual, care vor folosi 85% din componente în comun. „Lada nu va fi pe aceleași piețe cu Dacia. Încercăm să fim disciplinați în dezvoltarea produselor. În acest proiect reducem diversitatea cu 30% comparativ cu actuala generație”.
Șeful Renault a mai prezentat o serie de informații importante, printre care faptul că Bigster va fi vândut de asemenea sub brandul Renault în America de Sud, la fel ca Duster, în pofida faptului că a afirmat anterior că va încerca să introducă Dacia pe mai multe piețe. „Pentru mine, Bigster este exact mașina care poate tracta Renault în sus pe piețele internaționale, acolo unde pariam doar pe segmentele A și B”.
El a mai spus că vor fi un SUV B+ și un SUV C, cu o imagine mai bună, cu o marjă unitară și cu capacitatea de a atrage noi clienți. Asta înseamnă că viitoarea generație Duster, dezvoltată și ea pe platforma CMF-B, va fi înrudită cu Bigster. De Meo spune că această transformare va dura o generație și jumătate pentru a crește Renault și pentru a face loc Dacia. În acest fel, marca românească va putea intra pe piețe noi și se va extinde global.
CITEȘTE ȘI Lumea clocotește. Ce șanse are programul noului Guvern să fie respectat?Luca de Meo a prezentat noi detalii și despre cum va funcționa autonomia brandurilor, așa cum au fost ele separate ca unități de business. Mărcile se vor ocupa de planificarea propriilor modele, în limitele impuse de companie. „Le vom spune celor de la Dacia că nu pot merge în segmentul D, vor trebui să aștepte ca Renault să introducă anumite tehnologii și apoi vor putea să faca asta, în anumite condiții”.
Conform lui De Meo, Dacia va avea și ea responsabilități, la fel ca Renault și Alpine, pe trei direcții: marja de profit, venituri din capitalul investit (ROCE) și satisfacția clienților, iar pentru Dacia va răspunde Denis Le Vot, CEO al unității Dacia & Lada.
CITEȘTE ȘI Dacia și Ford au exportat către Germania peste 4% din mașinile străine de pe cea mai mare piață auto din UEÎn ceea ce privește vedeta Dacia de la acest început de an, conceptul Bigster, el anticipează viitorul model de serie care va ținti locuitorii din zona rurală din Europa. Bigster va fi noul centru de gravitație al companiei și, împreună cu cele două versiuni ale Lada Niva, vor aduce noi clienți. Landa Niva va fi modelul cu o orientare mai mare către off-road, în încercarea de a-i reactiva reputația de vehicul dur, capabil să se deplaseze în teren accidentat. De Meo mizează pe un marketing similar celui utilizat la Fiat 500, pe care l-a coordonat cu succes.
CITEȘTE ȘI INTERVIU Aurel Nețin, despre premium în business„Va avea viteze scurte, o înălțime mare, unghiuri de atac foarte bune pentru off-road. Va fi o mașină simplă și practică, o putem vinde în Elveția, în Austria, unor cumprători care au cabană și va fi singura cale de a ajunge la ea”.
De Meo a spus că există o piață pentru așa ceva, chiar dacă nu vor fi vândute 100.000 de unități, „dar va fi o nișă profitabilă”.
Cel mai important este detaliul potrivită căruia va exista o versiune Renault a acestui model, care va fi vândută în afara Europei, de exemplu în America de Sud, despre care De Meo a spus doar că va avea „mari diferențieri de design”.