Mărcile premium ale Stellantis vor colabora pentru a deveni profitabile, potrivit noului șef al mărcii DS. Alfa Romeo și Lancia vor dezvolta împreună cu marca franceză noi modele și motoare.
Crearea Stellantis ar putea avea efecte benefice asupra tuturor mărcilor premium din noul grup, astfel încât atât brandurile cu tradiție, care provin din grupul Fiat, cât și marca DS, care a fost readusă la viață în ultimul deceniu, să-și poată crește vânzările și să concureze puternicele mărci germane. Grupul are în portofoliu și o marcă de lux, Maserati, care însă este mult prea sus poziționată pentru a-și permite să „împrumute” celorlalți tehnologie.
Primele modele dezvoltate de cele trei mărci ar putea apărea pe piață în următorii 4 ani, ceea ce înseamnă că putem vorbi despre versiuni ale actualelor modele DS, care folosesc platforma EMP2, ce vor fi declinate pentru mărcile Alfa Romeo și Lancia. În prezent, Alfa Romeo mai produce doar 2 modele, SUV-ul Stelvio și sedanul compact Giulia, în timp ce Lancia vinde modelul de clasă mică Ypsilon, care are o vechime de 10 ani și a primit deja al doilea face-lift. Vânzările celor două mărci au scăzut sistematic în ultimii ani, ca urmare a faptului că nu și-au împrospătat gama, astfel că un suflu nou venit din partea PSA, cu platforme noi și tehnologie de ultimă generație ar putea genera o revitalizare masivă a mărcilor italiene premium.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În cadrul prezentării făcute de Carlos Tavares, la momentul constituirii grupului Stellantis, ierarhizarea mărcilor din grup avea în vedere poziționarea mărcii Peugeot deasupra lui Citroen și Fiat, cu aspirații up-market, similară celei pe care o are în prezent VW în grupul din care face parte. Deasupra Peugeot și Chrysler se află cele trei mărci premium, Alfa Romeo, DS și Lancia
Șeful DS, Marion David, a declarat jurnaliștilor prezenți la lansarea noului DS4 că cele trei mărci vor avea motorizări proprii și tehnologii care le vor separa de Peugeot și de celelalte mărci din grup. „Lucrăm cu colegii italieni la module specifice premium, motoare și dotări pentru a diferenția mărcile premium de brandurile mainstream”. DS are deja un plan de dezvoltare, lansat în urmă cu 4 ani, care prevede lansarea unui model anual. Planul va fi continuat, după cum a afirmat David, fiind probabil dublat de planuri similare pentru mărcile premium italiene.
Cel care va conduce cele trei mărci premium este Jean Philippe Imparato, care a devenit și noul CEO al Alfa Romeo, astfel că marca italiană va prelua și poziția de lider de proiect. Imparato a condus marca Peugeot anterior.
„Mașinile care sunt deja în dezvoltare vor continua și vor fi lansate” a mai spus Marion David, care a precizat că sinergiile între mărci vor fi introduse odată cu noile generații care intră în dezvoltare. „Acestea vor fi lansate în 2024 – 2025”.
Cele trei mărci premium ale Stellantis au reușit să vândă anul trecut numai 120.000 de unități, cumulat, un volum infim în comparație cu mărcile germane, care depășesc acest prag cu un singur model din gamă.
Stellantis mai are alte două mărci cu aspirații de premium, Chrysler și Jeep, care sunt însă înglobate de divizia „mărci americane”, ce va fi condusă de echipa din SUA, respectiv Timothy Kuniskis, șeful Dodge și interimar la Chrysler, care îi va raporta direct lui Mike Manley, fostul CEO al FCA și care a devenit Head of America, pentru Stellantis.