Confruntată cu efectele crizei de semiconductori, care a afectat cel mai mare producător european de automobile, VW, piața auto din Germania a scăzut sistematic în ultimul an, la valori istorice, în pofida programelor de subvenționare ale guvernului. În luna august, tendința s-a inversat, astfel că vânzările au crescut pentru prima dată în 2022. Dacia se numără printre puținele mărci care au înregistrat creșteri susținute în ultimele luni, iar în august avansul a fost de 25 de ori mai mare decât media pieței.
Dacia a înregistrat o nouă performanță de vânzări pe piața din Germania, în luna august, chiar dacă business-ul Renault din această țară trece printr-o perioadă dificilă, care ar putea conduce la desființarea rețelei de dealeri. Cu 5.627 de autoturisme înmatriculate în luna a opta, Dacia reușește o creștere de 76,1%, ceea ce a condus la o majorare și a cotei de piață, la 2,8%.
Succesul vânzărilor Dacia vine pe fonul unei reveniri a pieței, care trece în zona de creștere, cu aproape 200.000 de unități înmatriculate, cu 3 procente peste cele din august 2021. Mai multe mărci au raportat creșteri, unele mai mari, cum este cazul Land Rover (121%), Mini (39%), Porsche (48%), Mercedes (31%), dar un semnal că lucrurile sunt pe drumul cel bun este dat de liderul VW, care a reușit să crească cu 5 procente și un volum important, având în vedere cota de aproape 20% pe care o deține marca. În continuare mai sunt mărci care au înregistrat scăderi, inclusiv marca franceză Renault (-48), Fiat (-27%) sau BMW (-1,3%), dar care nu au mai dezechilibrat decisiv rezultatul final.
CITEȘTE ȘI Rețeaua de dealeri Dacia de pe cea mai mare piață auto din Europa, pe punctul de a fi desființatăDupă opt luni de criză care au marcat anul 2022, foarte puține mărci de pe cea mai mare piață auto a Europei reușesc să raporteze creșteri, una dintre ele fiind Dacia. Marca românească are un avans de 45% în acest an, comparativ cu anul anterior, cu un volum total de 36.102 autoturisme înmatriculate și o cotă de piață de 2,2%.
Este practic cea mai mare creștere a unei mărci de volum (doar Polestar o depășește, dar cu un volum infim) în condițiile în care doar 9 mărci au rezultate mai bune față de anul anterior. La polul opus, marca Renault care face parte din același grup are o scădere foarte mare, 32 de procente, cu un volum care s-a diminuat până la 46.100 unități înmatriculate. Dacia a urmat sistematic și în clasamentul celor mai vândute mărci din Germania, fiind acum pe locul 14, în condițiile în care primele opt mărci sunt germane sau aparțin unui grup german. Printre mărcile depășite de Dacia se regăsesc Peugeot sau Citroen, Mini, Mitsubishi sau Volvo.