Vânzările Dacia pe piața din Germania au crescut substanțial în primul trimestru al acestui an, în pofida obstacolelor întâmpinate de Spring, din cauza legislației privind subvențiile. Modelul Sandero contină să crească și să atragă clienți noi, devenind al treilea cel mai vândut pe segmentul de clienți privați, relevă analiza Profit.ro.
Dacia a vândut 6.081 vehicule în luna martie și 18.563 de autovehicule în perioada ianuarie – martie, în Germania, pe cea mai mare piață auto din Europa și a treia ca importanță pentru marcă, după Franța și Italia.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Rezultatul din Germania este cel mai bun din ultimii patru ani, pentru Dacia, după declinul început în pandemia de Covid. În același timp, cota de piață a Dacia pe piața din Germania a urcat la 2,7%, cel mai înalt nivel de când a fost importată pentru prima dată, în 2005, în această țară.
Cel mai vândut model în această țară rămâne Sandero, care a reușit să vândă 8.247 exemplare în cele trei luni.
Pe segmentul de clienți privați, acolo unde Dacia are cele mai bune performanțe, marca a urcat pe locul patru, cu 14.202 unități vândute, având o cotă de piață de 6,6%. Cifrele sunt cu atât mai importante pentru marcă cu cât ele au fost obținute cu patru modele, în timp ce rivalii de pe primele trie locuri au între opt și 23 de modele în gamă.
Ponderea vânzărilor către clienți privați a fost de 76% din totalul vânzărilor, acesta fiind de altfel cel mai mare procent dintre toate mărcile de pe această piață. Luna martie, cea mai bună lună din 2019 până acum, a adus 4.862 de vehicule vândute către clienții privați și o pondere de 84% din total.
CITEȘTE ȘI Dacia își menține creșterea vânzărilor la nivel global. Brandul se află într-un moment de tranziție cu două dintre modeleModelul Sandero a fost al treilea cel mai vândut automobil către clienți privați, din Germania, în trimestrul 1, cu 6.409 unități și o cotă de 3 procente, după o creștere de 32%. Duster s-a clasat pe locul 9, iar Jogger, pe locul 14.
În același timp, modelul electric Spring, puternic afectat de eliminarea subvenției acordate de statul german pentru vehicule electrice, a reușit să se poziționeze pe locul al doilea în segmentul mașinilor electrice, cumpărate de clienți privați, cu 1.906 unități vândute.