Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Marea Britanie au scăzut cu 4,3% în primele șapte luni, de la 15.503 unități în intervalul corespunzător al anului trecut la 14.831 unități, cota de piață a producătorului de la Mioveni coborând sub 1%, potrivit datelor Asociației britanice a producătorilor și dealerilor auto (SMMT).
La finele lunii iulie, Dacia avea o cotă de 0,93% pe piața britanică, comparativ cu 1% după primele șapte luni anul trecut.
Piața autoturismelor din Marea Britanie a avansat cu 2,82% în perioada ianuarie-iulie, la aproape 1,6 milioane de mașini. La nivelul lunii iulie, însă, creșterea numărului de înmatriculări a încetinit la sub 0,1%.
“După un început de an 2016 robust și un număr record de înmatriculări în 2015, piața dă semne de încetinire. Industria auto este parte vitală a economiei britanice și este important ca guvernul să ofere condiții economice care să stimuleze încrederea companiilor și consumatorilor“, a spus Mike Hawes, directorul general al SMMT.
Livrările Dacia în Marea Britanie au atins 1.386 unități în iulie, în urcare cu 33,3% de la 1.040 unități în aceeași lună din 2015. La nivelul pieței au fost înmatriculate 178.523 autoturisme, reprezentând un avans anual de 0,06%, sau 103 autoturisme, potrivit datelor SMMT.
Cel mai căutat model în luna iulie de către șoferii britanici a fost Ford Fiesta (7.990 unități vândute), urmat de Vauxhall Corsa (5.606 unități), Vauxhall Corsa (4.939 unități), Ford Focus (4.911 unități) și Nissan Qashqai (4.527 unități).
Renault, proprietarul Dacia, a vândut luna trecută 3.782 de autoturisme în Marea Britanie, în coborâre cu 31,2% comparativ cu luna similară a anului trecut. În primele șapte luni, înmatriculările Renault au avansat cu 14,2%, la 48.352 unități.
Grupul francez Renault a preluat compania Automobile Dacia în 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto low-cost din Europa.
Dacia a înregistrat anul trecut un profit net de 447,9 milioane lei (circa 100 milioane euro), în creștere cu 20,5% față de anul precedent. Vânzările totale ale mărcii au crescut cu 7,7% , la 550.920 de unități, din care peste 93% pe piețele din afara României, unde livrările s-au majorat cu 6%.
În Marea Britanie, Dacia a vândut 26.228 vehicule în 2015, în creștere cu aproape 10% față de 2014.