Dacia a raportat un volum de vânzări mai mare cu 24% față de anul trecut, pentru prima jumătate de an, reușind astfel să profite de comenzile anterioare făcute pentru modelele mărcii. Cel mai vândut model Dacia rămâne Sandero, urmat de Duster.
Xavier Martinet, vicepreședinte al Dacia și responsabil cu vânzările și operațiunile mărcii, a anunțat rezultatele de vânzări ale unității de business pe care o conduce, marcate de o creștere importantă față de anul trecut. În total, Dacia a vândut 345.432 vehicule, cu 24,2% mnai multe, dintre acestea Sandero având 138.978 unități, Duster, 111.891 unități, Jogger, 50.569 unități, Spring 27.438 unități și Logan, 14.152 unități. Cele 4 modele de bază ale mărcii au înregistrat creșteri semnificative ale vânzărilor: Spring : +38%, Sandero : +24%, Duster : +13% și Jogger : +130%.
Șeful vânzărilor Dacia, Xavier Martinet, a confirmat pentru Profit.ro că piața auto din Europa se confruntă cu o tendință de încetinire, însă a precizat că marca Dacia se menține la un nivel bun, comparativ cu alte mărci. „Avem în continuare un termen de livrare de 3,5 luni”, a spus Martinet, care a recunoscut că modelul Spring a încetinit cel mai mult, având circa 3 luni termen de livrare, din cauza creșterii prețului din acest an și a reducerii subvențiilor acordate de unele țări din Europa.
CITEȘTE ȘI Prima autostradă construită de chinezi în România. Nou contract semnatDacia a atins în același timp o cotă record pe piața de retail, de 8,4%, mai mare cu 0,8 procente față de anul trecut. Printre premierele din prima jumătate de an se numără și urcarea pe locul al treilea în Germania, pe piața de retail.
În aceste condiții, Xavier Martinet a declarat că nu intenționează să scadă prețurile, însă este pregătit să reducă producția, dacă piața se va contracta. „Suntem unde vrem să fim, la aproximativ 15% sub competitorii principali, și vrem să rămânem aici”, a mai spus Martinet în conferința de prezentare a rezultatelor.
Pe piața din România, Dacia a vândut 24.733 vehicule (autoturisme și vehicule comerciale), în creștere cu 51% față de rezultatul înregistrat în primul semestru al anului 2022. Cota de piață a mărcii în segmentul autoturismelor ajunge la 33,4%, cu 5,7 puncte procentuale mai mult decât în perioada similară a anului trecut.
CITEȘTE ȘI Universal Air vrea să aibă în România un hub aerianTop 5 al celor mai vândute vehicule de persoane pe piața din România este ocupat integral de modele Dacia: Logan - 7.707 unități, Duster - 5.807 unități, Sandero - 5.472 unități, Spring - 3.266 unități, Jogger - 2.336 unități.
În Europa, Dacia a înregistrat în primul semestru al anului 2023 o creștere cu 29,5% a vânzărilor sale pe piața autoturismelor. Această evoluție a dus la majorarea cotei de piață a mărcii până la 4,5%, cu 0,4 puncte procentuale mai mult față de perioada similară a anului trecut.
Pentru prima oară, Dacia a urcat pe poziția a doua în clasamentul celor mai vândute mărci către persoane fizice din Europa, cu o cotă de 8,4% (Pe ansamblul anului 2022, Dacia atinsese o cotă de piață de 7,6% în segmentul de retail).
CITEȘTE ȘI Angajații Tarom au declanșat conflictul colectiv de muncăÎn Franța, Dacia a vândut în primul semestru 81.415 vehicule (VP+VU), în creștere cu 25% față de perioada similară din 2022. Cu o cotă de piață de 9,1% (în creștere cu 0,7 puncte procentuale față de anul precedent), Dacia își consolidează poziția a treia pe piața vehiculelor de persoane (VP) din Franța.
În segmentul de retail (vânzări către persoane fizice), Dacia ocupă locul 1, cu o cotă de 16,3%. Practic, 1 din 6 clienți persoane fizice din Franța a achiziționat în primul semestru un model Dacia. Topul celor mai vândute 10 modele pe piața de retail din Franța cuprinde 4 modele Dacia: Sandero - locul 1, Duster – locul 4, Spring – locul 6, Jogger – locul 10.
CITEȘTE ȘI Grevele de la aeroportul britanic Gatwick ar putea afecta vacanțele de vară ale călătorilorÎn Italia, Dacia a vândut în primul semestru 47.798 vehicule (VP+VU), în creștere cu 26% față de primele 6 luni ale anului 2022. Cota de piață a mărcii pe piața VP crește cu 0,1 puncte procentuale, până la 5,6%.
În segmentul de retail, Dacia urcă în premieră pe locul 1 pe piața italiană, cu o cotă de 9,7%.
Sandero este cel mai vândut model către clienții persoane fizice din Italia.
În Germania, Dacia a înregistrat o creștere de 41% a vânzărilor față de primul semestru al anului 2022. Cu 34.862 unități vândute (VP+VU), cota de piață a mărcii ajunge la 2,5%, în creștere cu 0,5 puncte procentuale.
CITEȘTE ȘI Dacia Sandero a depășit Fiat 500 și Lancia Ypsilon la ele acasă
În segmentul de retail, Dacia ajunge la o cotă de 5,7% și urcă, pentru prima oară în istoria sa, pe locul al 3-lea pe piața germană.
Nu mai puțin de 3 modele Dacia se situează în Top 10 al celor mai vândute autoturisme către clienți persoane fizice din Germania : Sandero – locul 3, Duster – locul 4 și Jogger – locul 10.
Spania a înregistrat de asemenea o creștere puternică a vânzărilor Dacia (+40%), până la 24.816 unități (VP+VU).
Cota de piață (VP) ajunge la 4,9%, în creștere cu 0,6 puncte procentuale.
Sandero este cel mai vândut model pe piața spaniolă în primul semestru al anului 2023.
În segmentul de retail, Dacia ocupă locul 4 , cu o cotă de 9,1%.