Stellantis și noua companie Leapmotor International au lansat în Europa primele două modele electrice cu care intră astfel pe piața de mașini complet electrice din regiune. Deocamdată, mașinile vor datora către autorități taxe vamale majorate, dar cel puțin o parte din ele vor putea fi vândute fără taxe.
Leapmotor a deschis deja comenzile pentru modelul T03, un city-car concurent direct cu Dacia Spring, cu care împarte și taxele vamale, având în vedere că ambele mașini sunt fabricate în China. Stellantis, însă, spre deosebire de Renault Group, a găsit rapid soluția pentru a evita aceste taxe. Leapmotor T03 va fi asamblat în Polonia, în uzina pe care Fiat o avea în această țară, și astfel nu va mai datora trifele vamale impuse de UE, pentru că mașina va fi produsă în Europa.
Pentru producție, Stellantis nu va cumpăra componente de pe piața locală, ci va importa kituri complete, care sunt produse în uzinele din China ale Leapmotor. Uzina din Tychy, Polonia, va face doar partea de asamblare, așa cum, de exemplu, Dacia procedează în Maroc, în cea de-a doua uzină din această țară, în uzina din Casablanca.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Soluția la care a apelat Stellantis și Leapmotor nu a fost aleasă și de Renault pentru modelul Spring, care va fi în continuare afectat de taxele vamale majorate, conform deciziei Comisiei Eurpene, care pentru Dongfeng, compania care produce mașinile Spring, ajuns la 21,3%, aceeași valoare pe care trebuie să o plătească și Leapmotor pentru mașinile care sunt importate direct din China, cum se va întâmpla atât cu mașinile T03 care au ajuns deja în Europa și se află în showroom-uri pentru lansare, dar și cu mașinile C10, un SUV subcompact care încă nu are un plan concret de producție din kituri, în Europa.
Deocamdată, conform informațiilor transmise de reprezentanții companiei chineze, producția lui T03 în Polonia ar putea începe doar în ultimele luni ale acestui an, în timp ce o posibilă producția a SUV-ului C10 nu are deocamdată nicio perspectivă.
Leapmotor T03 a fost lansat în Europa la un preț de lansare de 18.900 de euro, dar în România prețul anunțat de importatorul Autoitalia este ceva mai mare, 19.900 de euro, cu 3.000 de euro peste cel al Dacia Spring, în condițiile în care diferențele de tehnologie, la nivelul bateriei și motorului, nu sunt semnificative. Diferența de preț va fi însă compensată de taxele vamale, pe care Spring va trebui să le suporte, dacă nu se "mută" cu producția în Europa.