Noul director al Audi România, Cristian Milea, a avut un an intens, care se încheie cu un nou angajament, după ce compania pe care o conducea, Opel România, s-a desființat. El a fost președinte al APIA, dar a anunțat că a plecat și din această funcție, odată cu intrarea în Porsche România.
Industria auto din România a traversat un an dificil, iar pentru unii dintre jucători lucrurile au luat o întorsătură greu de anticipat. Cristian Milea conducea, de circa opt ani, Opel România, reprezentanța locală a Opel South-East Europe LLC, care deținea exclusiv importurile și distribuția acestei mărci pe piața noastră. Numai că, în luna iulie, Opel a anunțat că divizia din România se desființează, iar echipa și activitatea de import urma să fie preluată de Trust Motors, importatorul mărcilor Peugeot și Citroen. Cristian Milea ne-a explicat la acel moment că se va transfera împreună cu restul echipei la noul importator, urmând să fie menținute condițiile contractuale anterioare.
Între timp, însă, cum a anunțat Profit.ro, Cristian Milea și-a negociat un nou contract, la cel mai mare importator din piață, Porsche România. Aici va prelua, de la 1 ianuarie, conducerea mărcii Audi de la Alexandru Licherdopol, care ocupa postul de brand manager Audi România din 2018. A apărut însă un mic conflict de interese, deoarece el ocupa și postul de președinte al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România. Cristi Milea a anunțat că a rezolvat această situație: „La acest moment mi-am depus demisia din calitatea de președinte APIA, este o decizie unilaterală care are la bază rațiuni de ordin personal. Este programată o ședință de comitet director pe ordinea de zi a APIA. APIA este o organizație puternică cu resurse bune și se va găsi o soluție cât se poate de covenabilă.”
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Referitor la noul său contract, Milea a spus jurnaliștilor că și-a împlinit un vis din copilărie, când se uita la mașinile Audi și citea despre sistemul de tracțiune integrală Quattro. „Îmi amintesc lucruri din istoria mărcii Audi, ce însemna quattro, îmi aduc aminte că parcurgeam materiale cu reclame ale mărcii prin anii 80. Sunt ferm convins că marca are un cuvânt foarte important de spus în segmentul premium. Marca este într-un moment de reviriment”, a mai spus Milea. „Contăm în egală măsură pe reangajarea întregului corp de dealeri și a echipei de marcă, care se vor reașeza în relația cu clienții.”
Cristian Milea are studii în mecanică și economie, dar și de antreprenoriat și administrarea afacerilor. Timp de 12 ani, el a fost Manager Rețea Dealeri, în cadrul Autoitalia, importator Fiat. Din 2012, a devenit director pentru România la Opel Southeast Europe LLC. Din 2009, este membru al Comitetului Director APIA, iar din aprilie 2019, a devenit președinte al asociației.
“Având o experiență îndelungată în acest domeniu, am asistat la multe schimbări majore în cadrul sectorului auto și am înțeles cât de important este să ții pasul cu progresul tehnic și noutățile tehnologiei. Însă adevărata provocare intervine atunci când nu vrei doar să urmărești trendurile, ci vrei să le impui și să inovezi”, a declarat Cristi Milea.
Directorul General al Porsche România, Brent Valmar, care l-a prezentat oficial pe Cristian Milea jurnaliștilor, a anunțat că, la finalul anului, criza a adus o creștere a cotei de piață a companiei. „Vom încheia anul cu un volum de puțin peste 29.000 de unități, ceea ce corespunde unei cote de piață de 22,9 procente, o performanță excepțională, față de cele 20,3 procente de anul trecut. Am reușit să facem față datorită mărcilor puternice, la fel ca în criza din 2008. Mărcile noastre de volum VW și Skoda vor încheia anul cu aproximativ 25.000 de mașini livrate către clienți.”