Cifrele privind înmatriculările de autovehicule din două dintre cele mai importante piețe ale Europei, Italia și Spania, extrem de importante pentru marca Dacia, arată că a fost recuperată bună parte din scăderile de anul trecut, însă fără a fi atins volumul din 2019.
Dacia a reușit să prindă o felie importantă din vânzările în creștere din Spania, unde piața a crescut cu 127,98%, dublându-și practic volumul din martie 2020, când efectele pandemiei se resimțeau din plin. Înmatriculările din Spania s-au ridicat la 85.819 unități, insuficient însă pentru a recupera scăderile înregistrate în primele două luni ale acestui an. Cu un total de 186.061 de untiăți raportate, această piață, una dintre primele patru ale UE, înregistrează, pe primele trei luni ale acestui an, o scădere de 15% față de anul trecut.
CITEȘTE ȘI Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X RomaniaDacia nu se află în topul celor mai cumpărate mărci, însă modelul Sandero a reușit să intre din nou în Top 10, atât în martie, cu 1.535 de exemplare, cât și pe cele trei luni, fiind a șaptea cea mai vândută mașină, în 2021. În total, Dacia a raportat 2.756 unități înmatriculate, cu 125,7% mai multe față de perioada anului trecut, când industria auto spaniolă era pusă pe butuci de pandemie. După trei luni, Dacia are o scădere de 12,2 procente, în Spania, cu 6.945 de automobile.
Pe cealaltă piață din sudul Europei, Italia, saltul vânzărilor a fost și mai mare, aproape de domniul fantasticului: 500% creștere în raport cu martie 2020, când țara era devastată de efectele coronavirusului. Acum, în luna a treia, au fost înmatriculate în „cizmă” 169.684 de autoturisme, mult peste cele 28.415 de anul trecut. Dacia are la rândul său un avans la fel de spectaculos, 353%, cu 5.524 de autoturisme, după ce anul trecut, în martie, abia mai vindea 1.218 unități. Ironia sorții face ca în aceste condiții, cota de piață a mărcii românești să scadă, fiind depășită procentual de alte mărci. Și vorbim aici despre Fiat, BMW, Citroen, Lancia, Opel, mărci care au avut creșteri de 700 – 800%.
După trei luni, Dacia are în Italia o creștere de 34,5%, mai mare decât media pieței (28,66%), ceea ce înseamnă că beneficiază și de o ușoară creștere a cotei de piață, pe intervalul ianuarie - martie.