Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor s-au majorat cu 4,5%, în primul trimestru din acest an, față de aceeași perioadă din 2023, iar ponderea înregistrărilor noi de autoturisme second-hand importate, în total înmatriculări noi de autoturisme, a crescut cu 4,5 puncte procentuale, arată datele publicate de Institutul Național de Statistică (INS).
Potrivit sursei citate, în primele trei luni ale anului în curs, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creșteri la toate categoriile, astfel: la categoria mopede și motociclete - cu 16,1%, categoria autoturisme - cu +4,2% și la categoria autobuze și microbuze - cu 2,8%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor, s-au consemnat procente pozitive la categoria autobuze și microbuze - cu 41,2%, respectiv la categoria mopede și motociclete - cu 17,2%. Pe de altă parte, de la un an la altul, înmatriculările de autoturisme au scăzut cu 10,1%, scrie Agerpres.
Datele INS relevă faptul că înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au crescut la toate categoriile, după cum urmează: autotractoare (+11,4%), remorci și semiremorci (+9,8%) și autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) - cu 9,1%.
Totodată, pe segmentul vehiculelor rutiere noi destinate transportului de mărfuri, s-au înregistrat majorări ale înmatriculărilor la categoriile: autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) - cu 13,2%, și remorci/semiremorci (+11,5%). În schimb, categoria autotractoare a consemnat o scădere cu 5,6%.
Raportat la trimestrul IV din 2023, în primele trei luni din acest an, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creșteri cu 2,7% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, precum și cu 11,3% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.
De asemenea, vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu normele europene de poluare, înmatriculate pentru a circula pe drumurile publice, cuprindeau, la finele trimestrului I 2024, în proporție de 62,4%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 10,6% vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
CITEȘTE ȘI Planul Angst, intrat în insolvență. Sunt căutați noi investitoriLa categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 34,1%; pentru categoria autobuze și microbuze, cele mai multe vehicule (23,6%) au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede și motociclete majoritatea vehiculelor (25,7%) erau clasificate ca fiind Non-Euro.
În același timp, vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat în categoria autocamioane în proporție de 28,2%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare (41,4%), iar la categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 23,5%, au fost clasificate în norma Non-Euro.