Cotă de piață record pentru SUV-uri în Europa. Dacia Duster și Ford Puma, printre favoritele europenilor

Auto/Transporturi   
Cotă de piață record pentru SUV-uri în Europa. Dacia Duster și Ford Puma, printre favoritele europenilor

Tendința de adoptare pe scară largă a SUV-urilor este prezentă în Europa de cel puțin 10 ani, având probabil originea în piața americană, mult mai orientată dintotdeauna către acest tip de caroserie, dar ultimii ani par că aduc în industria auto o adevărată obsesie a cumpărătorilor de automobile pentru SUV-uri. Anul 2024, care nu s-a remarcat printr-o creștere a vânzărilor, a însemnat în schimb o nouă creștere a cotei de piață a acestui tip de vehicul, până la un nou record, relevă analiza Profit.ro.

SUV-urile au rămas cel mai bine vândut segment de vehicule din Europa, chiar dacă tendința de creștere a acestui segment s-a temperat. Vânzările tot mai mari din ultimul an au împins însă volumul înmatriculat în toate subsegmentele de SUV-uri la o cotă record de 54% din totalul pieței auto din Europa.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Turcii au adus mai mulți muncitori la primul pod de pe autostrada A13 Sibiu – Făgăraș. Noi imagini de la Viaductul Boița CITEȘTE ȘI VIDEO Turcii au adus mai mulți muncitori la primul pod de pe autostrada A13 Sibiu – Făgăraș. Noi imagini de la Viaductul Boița

În total, europenii au cumpărat anul trecut 6,92 milioane de SUV-uri, în creștere cu 4% față de 2023, dând satisfacție, în cele din urmă, constructorilor auto care au investit și au pus în vânzare tot mai multe versiuni și modele de SUV-uri.

Așa cum se întâmplă de foarte mult timp, clasa compactă (C-SUV) a fost cea mai vândută și anul trecut, ajungând până la 42% din totalul SUV-urilor înmatriculate, pe locul al doilea situându-se segmentul B-SUV, cel în care se află și cele două modele produse în România și care au contribuit semnificativ la acest rezultat.

O creștere substanțială s-a înregistrat pe segmentul SUV-urilor premium și de lux, care au crescut cu 13%, la 56.300 de unități.

România, a cincea țară producătoare de mașini din Europa, ajunsă din urmă de mașinile importate din China CITEȘTE ȘI România, a cincea țară producătoare de mașini din Europa, ajunsă din urmă de mașinile importate din China

Evident, cel mai mare grup auto și cea mai populară marcă a continentului, Volkswgen, a reușit să atragă cei mai mulți clienți de SUV-uri, având și cea mai consistentă ofertă. Cu o listă pe care se află vedetele T-Roc, Tiguan, dar și T-Cross și Touareg, marca VW singură a vândut peste 500.000 de SUV-uri, iar grupul VW a depășit 1,5 milioane de exemplare.

Stellantis, al doilea grup ca mărime, a înmatriculat 800.000 de SUV-uri, în scădere ușoară, iar pe locul al treilea, surprinzător sau nu, s-a aflat Hyundai Kia, cu peste 700.000 de SUV-uri.

Performanța acțiunilor Nvidia, sub semnul întrebării, pe măsură ce chinezii lansează versiuni AI extrem de ieftine CITEȘTE ȘI Performanța acțiunilor Nvidia, sub semnul întrebării, pe măsură ce chinezii lansează versiuni AI extrem de ieftine

Segmentul cel mai popular, C-SUV, cu 2,7 milioane de vehicule înmatriculate, a avut pe primul loc VW Tiguan, urmat de Kia Sportage și Hyundai Tucson, în timp ce segmentul B-SUV, aflat de asemenea într-o ascensiune de popularitate fără precedent, cu 2,2 milioane de unități, a avut pe primul loc Toyota Yaris Cross, iar pe locurile 2 și 3 VW T-Roc și Dacia Duster.

Ford Puma s-a situat pe locul 5 în acest segment. În celelalte segmente, lideri de vânzări au fost Tesla Model Y, care a pierdut titlul de cel mai vândut SUV, VW Touarge, BMW X1 și Mercedes GLC.

viewscnt
Afla mai multe despre
vanzari suv
piata auto
suv electric
dacia duster
ford puma