PSA Peugeot Citroen, al doilea cel mai mare producător auto din Europa, a revenit pe profit în 2015, după pierderi de peste 500 milioane euro în anul anterior, pe fondul reducerii costurilor și a discounturilor acordate cumpărătorilor de mașini și în contextul productivității în creștere.
Peugeot a înregistrat anul trecut un profit net consolidat de 1,2 miliarde euro, comparativ cu o pierdere de 550 milioane euro în 2014, potrivit raportului financiar al grupului francez.
Veniturile grupului au crescut cu 6%, la 54,68 miliarde euro, în pofida unui avans de doar 1,2% al vânzărilor globale, la 2,973 milioane vehicule, de la 2,938 milioane vehicule în 2014.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acțiunile Peugeot au urcat cu 4% după publicarea rezultatelor financiare.
Profitabilitatea și veniturile în urcare evidențiază transformările care au avut loc la nivelul grupului sub conducerea lui Carlos Tavares. Taveres, care a preluat funcția de director general al Peugeot în 2014, a implementat o serie de măsuri pentru readucerea grupului pe creștere, scrie MarketWatch.
La finele anului trecut, divizia principală a grupului a raportat o marjă operațională de 5%, una dintre cele mai mari la nivelul industriei auto europene.
Peugeot va prezenta pe 5 aprilie noile ținte de creștere pe termen mediu.
Potrivit estimărilor Peugeot, piața auto europeană va crește cu doar 2% în 2016, după un avans de 9% anul trecut. Și Piața din China va încetini în acest an, cu o creștere preconizată de 5%, față de 7% în 2015. În ceea ce privește Rusia și America Latină, grupul anticipează scăderi de 10%, respectiv 15%.