Construirea secțiunii de munte Sărățeni - Pipirig de pe Autostrada Unirii necesită o forță de muncă de 22.000 de lucrători

Construirea secțiunii de munte Sărățeni - Pipirig de pe Autostrada Unirii necesită o forță de muncă de 22.000 de lucrători
scris 5 nov 2024

Un număr de 22.000 de lucrători sunt necesari pentru construirea secțiunii de munte Sărățeni - Pipirig pe traseul autostrăzii Unirii (A8), indică datele Companiei Naționale de Investiții Rutiere pe baza estimării din Studiul de Fezabilitate.

Secțiunea de munte Sărățeni - Pipirig, cu o lungime de 116 kilometri, care include 38 de tuneluri și aproape 200 de poduri și viaducte, reprezintă unul dintre cele mai complexe proiecte de investiții pentru infrastructura rutieră și, totodată, o oportunitate pentru dezvoltare economică, reducerea decalajelor și a șomajului, precum și atragerea de noi investiții, se arată într-o postare a CNIR, pe pagina sa de Facebook.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Au fost montate primele grinzi la Centura Comarnic, lansată după zeci de ani de așteptare CITEȘTE ȘI VIDEO Au fost montate primele grinzi la Centura Comarnic, lansată după zeci de ani de așteptare
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Astfel, conform datelor din Studiul de Fezabilitate, pentru secțiunea 1 C Sărățeni - Joseni (32,4 km), necesarul de forță de muncă pe durata execuției a fost estimat la aproximativ 6.000 de persoane, pentru lotul următor, 1D Joseni - Ditrău (14,4 km) de 3.000 de persoane, iar pentru cel mai lung lot al secțiunii de munte, 2A Ditrău - Grințieș (37,9 km) de 7.000 de persoane, scrie Agerpres.

Pentru al patrulea lot, 2B Grințieș - Pipirig (31,5 km), proiectantul a estimat că alți aproximativ 6.000 de lucrători vor trebui implicați în etapa de execuție.

CNIR acordă punctaj suplimentar pentru angajarea a 350 de persoane fără loc de muncă, spun reprezentanții companiei.

Achizițiile publice responsabile din punct de vedere social reprezintă un instrument strategic pentru îndeplinirea politicilor sociale și de ocupare a forței de muncă, iar Compania Națională de Investiții Rutiere a inclus criterii pentru creșterea incluziunii sociale în punctajul acordat pentru atribuirea contractelor Autostrăzii Unirii, menționează aceștia.

"Industria de profil din România, precum și cea din multe alte țări europene se confruntă cu o provocare economică și socială majoră, respectiv lipsa forței de muncă. În acest sens, CNIR acordă un punctaj suplimentar de 6% pentru creșterea incluziunii sociale și reducerea șomajului local. Astfel, constructorii care angajează 350 de șomeri din județele Bacău, Harghita, Iași, Mureș, Neamț și Suceava vor avea punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrăzii A8", a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

viewscnt
Afla mai multe despre
autostrada unirii
muncitori