Producătorul german de automobile Opel a oprit o expansiune care era planificată în China, pe fondul tensiunilor geopolitice dintre Beijing, pe de o parte, și Statele Unite și Uniunea Europeană pe de altă parte, potrivit unor surse apropiate situației, citate de cotidianul Handelsblatt, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat decizia, invocând dificultățile actuale din sectorul auto.
Pe lângă tensiunile geopolitice, politicile stricte de zero Covid ale Chinei fac și mai dificilă intrarea pe o piață deja competitivă, a scris Handelsblatt.
De asemenea, producătorul auto nu are modele atractive care să-l deosebească de producătorii locali, se arată în articol, o dificultate împărtășită de producătorii de automobile străini care luptă să se extindă, în special pe piața vehiculelor electrice din China.
Cererea de automobile din China a fost afectată de restricțiile de energie și de blocajele extinse din orașele mari.
Volvo, Toyota și Volkswagen fie și-au suspendat producția, fie și-au pus fabricile în sisteme cu circuit închis, iar aceste măsuri încă le afectează producția.
CITEȘTE ȘI Magnatul indian Gautam Adani urcă pe locul 2 în Topul miliardarilor lumii, fiind depășit doar de MuskInvestițiile europene în China sunt din ce în ce mai concentrate la câteva companii mari care își dublează investițiile, în timp ce jucătorii mai noi se feresc de riscurile în creștere, a arătat un raport recent al firmei de cercetare Rhodium Group.
”În aceste circumstanțe și ținând cont de volumele necesare pentru a avea un impact real, Opel își încetează planurile de intrare pe piața chineză”, a declarat compania publicației Handelsblatt.