Constructorii auto trebuie să plătească despăgubiri pentru un dispozitiv de manipulare interzis

Constructorii auto trebuie să plătească despăgubiri pentru un dispozitiv de manipulare interzis
scris 26 iun 2023

Proprietarii de automobile diesel echipate cu un software non-autorizat ce reduce recircularea gazelor poluante ale vehiculului în funcție, printre altele, de temperatura detectată, sunt îndreptățiți să primească despăgubiri din partea constructorului auto, a decis luni pentru prima dată Justiția germană, informează Reuters.

Această decizie vizează un software care garantează respectarea valorilor-limită stabilite pentru emisiile de oxid de azot numai atunci când temperatura exterioară se situează între 15 și 33 de grade Celsius (denumită în continuare "fereastra termică"). Este vorba de un dispozitiv care este distinct de cel care a antrenat scandalul mondial denumit ''Dieselgate'', scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
CONFIRMARE FOTO Nova Poshta, cel mai mare operator poștal privat din Ucraina, a deschis primul oficiu poștal în România. Alte 9 sunt în pregătire. \ CITEȘTE ȘI CONFIRMARE FOTO Nova Poshta, cel mai mare operator poștal privat din Ucraina, a deschis primul oficiu poștal în România. Alte 9 sunt în pregătire. "Vrem să ajungem la 100.000 colete până la finele anului."

Curtea federală de justiție (BGH), instanța germană supremă în materie de drept penal și civil, a decis luni că producătorii de automobile ar putea fi obligați, în anumite condiții, să plătească proprietarilor de automobile diesel echipate cu un software non-autorizat despăgubiri cuprinse între 5% și 15% din prețul de achiziție al vehiculului. Decizia de luni este într-un dosar care vizează Volkswagen, marca sa Audi precum și Mercedes-Benz, dar are implicații și pentru procese similare fiind susceptibilă să declanșeze un val de solicitări de despăgubiri.

Constructorii auto susțin că aceste dispozitive, care pot fi puse în funcțiune la anumite temperaturi, sunt necesare pentru a proteja motorul și sunt conforme cu legislația. Însă tribunalele europene dau din ce în ce mai des dreptate proprietarilor de automobile și grupurilor pentru protecția mediului care cer rechemări la service și despăgubiri pentru autovehiculele echipate cu astfel de dispozitive.

Decizia de luni a BGH reprezintă o modificare față de poziția anterioară a curții, potrivit căreia constructorii auto pot fi obligați să plătească despăgubiri numai dacă au instalat în mod intenționat un dispozitiv ilegal. Aceasta după ce Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis că proprietarii au dreptul la despăgubiri chiar și în cazul în care pagubele au fost provocate ca urmare a neglijenței.

viewscnt
Afla mai multe despre
diesel
gaze
poluare