Conflict între taximetriști, acțiune declanșată în instanță

Conflict între taximetriști, acțiune declanșată în instanță
scris 18 iun 2019

Federația Operatorilor Români de Transport (FORT), Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania și Clever, una dintre cele mai importante aplicații de mobilitate din România, au anunțat marți că au demarat procedurile legale pentru a contesta în instanță reprezentativitatea la nivel național și de sector a Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) în dialogul cu autoritățile.

”Dosarul nr. 16992/3/2019 a fost depus la Tribunalul București”, arată un comunicat.

Urmărește-ne și pe Google News

Cele trei organizații spun că își exprimă astfel nemulțumirea și îngrijorarea privind acțiunile COTAR de promovare a unor interese nereprezentative la nivelul industriei, scrie News.ro.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
FOTO Un vatman de la STB a aruncat cu suc într-un călător care îi reproșase că nu pornește ventilația CITEȘTE ȘI FOTO Un vatman de la STB a aruncat cu suc într-un călător care îi reproșase că nu pornește ventilația

”Prin demersurile juridice inițiate, Federația Operatorilor Români de Transport (FORT), Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania și Clever urmăresc asigurarea unui cadru relevant de dialog între autorități și toate părțile activ interesate de modernizarea activităților de transport din România”, arată părțile.

În acest context, statutul nereprezentativ al COTAR în dialogul cu autoritățile reprezintă o barieră pentru eforturile de modernizare a cadrului legislativ actual și de asigurare a unei concurențe reale în industrie, adaugă acestea.

“Pentru a fi reprezentativă la nivel de industrie, confederația ar trebui să fie formată din cel puțin două federații patronale, conform prevederilor în vigoare pentru constituirea unei confederații, și să aibă membri care să activeze în toate tipurile de activități din sector, criterii care nu sunt în acest moment îndeplinite. În același timp, o mare parte dintre membrii confederației nu mai sunt în activitate, nu mai activează în domeniul transporturilor sau sunt în prezent dezafiliați și înscriși în alte federații. Implicit, membrii rămași activi nu însumează, prin angajații lor, procentele minimale cerute de lege”, a explicat Augustin Hagiu, președintele Federației Operatorilor Români de Transport (FORT).

Cele trei organizații precizează că formațiunea COTAR nu mai reprezintă interesele industriei de taximetrie și că în ultimii ani a încercat să elimine orice aplicație de tip agregatoare de taxi.

“COTAR nu doar că nu îndeplinește criteriile legale și de legitimitate ca reprezentant principal al patronatelor din sectorul transporturilor din România, dar în ultimii ani a încercat de nenumărate ori să elimine orice aplicație de tip agregatoare de taxi. Au avut cinci propuneri de regulamente la Primăria București și trei propuneri de ordonanțe în detrimentul șoferilor de taxi și aplicaților, iar în acest moment urmăresc eliminarea totală a concurenței. În condițiile în care peste 70% dintre șoferii de taxi folosesc aplicațiile agregatoare de tipul Clever ca principală sursă de preluare a comenzilor, considerăm că membrii COTAR ignoră în mod voit dorința taximetriștilor”, precizează Anca Gherle, Public Affairs Clever.

Crearea unui cadru legislativ coerent și echitabil este esențial pentru modernizarea acestui domeniu și pentru asigurarea unui transport eficient în București și marile orașe din România, adaugă organizația.

"COTAR nu mai reprezintă interesele industriei de taximetrie în ansamblu, ci doar a unor companii de transport membre ale căror inițiative susțin instaurarea unui monopol pe piața de transport de persoane și care sunt mai degrabă interesate să protejeze interesele financiare ale patronilor de companii de transport”, precizează Ioan Pugna, vicepreședinte al Asociației de Monitorizare Taxi Transilvania.

Aplicațiile de mobilitate urbană sunt folosite de peste 2,5 milioane de români.

viewscnt
Afla mai multe despre
fort
cotar