Premierul Ciucă a confirmat că magistrala de metrou M4, tronsonul Gara de Nord - Filaret, nu va putea fi realizată până în 2026, conform angajamentelor din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), dar spune că a convenit la Comisia Europeană ca finanțarea să fie asigurată pentru o altă magistrală care poate fi finalizată în termenul stabilit.
”În PNRR este asumat să finalizăm magistrala M4 de la metrou, dar ținând cont că nu este încă un proiect matur și nu există timpul necesar ca până în 2026 să fie finalizat, există posibilitatea ca această magistrală să poată fi înlocuită cu o alta care să poată să fie finalizată și să asigure absorbția banilor”, a declarat premierul Ciucă.
Potrivit echipei de control, nu va fi posibil ca în trimestrul lV din 2022 să aibă loc semnarea contractelor pentru 50% din lucrări, prin derularea unor licitații și prin obținerea autorizațiilor necesare.
Totodată, echipa de control a constatat că, deși METROREX SA a beneficiat de finanțarea necesară pentru a avea un proiect ”matur” ce poate fi finanțat pentru implementare, în prezent, e necesară actualizarea Studiului de Fezabilitate în vederea punerii în aplicare a finanțării din PNRR pentru construcția Magistralei M4: București- Secțiunea 1: Gara de Nord- Filaret, cu alocarea de fonduri suplimentare din bugetul Metrorex SA.