Ford Otosan România a contractat un credit sindicalizat de 435 milioane euro, pentru a sprijini producția modelului Ford Puma și a noilor modele de autovehicule comerciale, Ford Transit Courier și Ford Turneo Courier, precum și pentru a da startul producției versiunilor electrice ale acestora.
Creditul a fost atras de la un consorțiu de bănci condus de BRD Société Générale, în calitate de Coordinating Mandated Lead Arrangers (MLA) și Bookrunners în cadrul tranzacției. Garanti BBVA România, de exemplu, a contribuit cu 48 de milioane de euro, alături de banca-soră, Garanti BBVA International NV, care s-a angajat separat cu încă 20 de milioane de euro în tranzacția sindicalizată Ford Otosan România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Profit.ro a anunțat anterior că uzina Ford din Craiova a început să accelereze producția modelelor Courier, după startul dat la finalul anului trecut. În primele două luni ale anului a fost depășit pragul de 10.000 de unități Courier și că, entru startul producției versiunilor electrice, Ford Otosan a accesat un credit sindicalizat.
Data limită pentru utilizarea creditului este de 15 martie 2026, iar rata dobânzii va fi formată din Euribor + 3%.
Ford Otosan și-a asumat investiții de 490 milioane de euro, pentru a susține producția noilor modele la Craiova. Ford Otosan a produs oficial primele exemplare ale modelelor Ford Transit Courier și Ford Tourneo Courier în luna noiembrie a anului trecut, în prezența șefului companiei, Guven Ozyurt. Începând din acest an, atât Puma, cât și Courier, vor avea și versiuni electrice, fabricate la Craiova.
CITEȘTE ȘI FOTO Primul automobil electric cu autonomie de 1.000 km, vândut în peste 6.000 de exemplare în primele 48 de oreUzina Ford Otosan din Craiova este în acest moment singurul loc din lume în care este fabricată gama Courier, așa cum este și singura fabrică în care se asamblează SUV-ul Puma. Anterior, gama Courier a fost produsă în Turcia, în unitatea din Yenikoi a Otosan.
Anul trecut, în luna iulie, Ford Otosan a anunțat o investiție de 490 de milioane de euro pentru a sprijini producția noii generații a gamei Courier la uzina sa din Craiova, care, alături de modelul Puma, va beneficia de versiuni complet electrice în 2024. În urma acestei investiții, capacitatea totală de producție va crește până la 272.000 de vehicule pe an.