Compania Municipală Energetica SA, controlată de municipalitatea Capitalei prin Consiliul General al Municipiului București (CGMB), vrea să cumpere 7 stații de încărcare a vehiculelor electrice, pe care să le instaleze în parcările noi ce urmează a fi construite pe raza Sectorului 4 din București.
Astfel, compania are în vedere "achiziționarea a șapte stații de încărcare autovehicule electrice noi, destinate utilizării în parcări noi construite în Sectorul 4", potrivit documentelor procedurii de achiziție.
Valoarea totală a contractului scos recent la licitație este de circa 273.000 lei, iar termenul limită de depunere a ofertelor este 20 septembrie.
CITEȘTE ȘI Președintele Iohannis i-a trimis ministrului Justiției cererea de începe a urmăririi penale a fostului ministru al Comunicațiilor Gabriel SanduPrimarul Sectorului 4 București, Daniel Băluță, declara anul trecut că, până la finalul anului 2018, primăria va construi peste 10.000 de noi locuri de parcare în sector, inclusiv în structuri de tip de tip "Park&Ride". Planul prevede înființarea de parcări la Piața Sudului, în apropierea stațiilor de metrou Constantin Brâncoveanu și IMGB, precum și în vecinătatea Spitalului Clinic de Urgență pentru copii „Maria Sklodowska Curie".
În mai, era aproape finalizat proiectul construirii unei parcări situate chiar în Parcul Tineretului, lângă Palatul Copiilor.
Compania Municipală Energetica a contractat la finalul lunii aprilie un studiu de oportunitate privind proiectul construirii în București a unui număr de 40 de stații de încărcare a mașinilor electrice.
CITEȘTE ȘI Fostul baschetbalist Kevin Garnett spune că fost victima unei escrocherii de 77 de milioane de dolariMinisterul Mediului a solicitat recent Comisiei Europene aprobarea pentru anul curent a schemei de ajutor de stat privind finanțarea dezvoltării infrastructurii de reîncărcare a autovehiculelor electrice. Programul prevede că Guvernul va subvenționa cu cel mult 190.000 lei/unitate instalarea de stații de încărcare a vehiculelor electrice exclusiv de către primăriile municipiilor reședință de județ și de către cea a Capitalei, banii provenind din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră alocate României de către UE.
La finalul lunii iunie a anului trecut, CGMB a aprobat o hotărâre privind instalarea în București a 30 de module de stații de alimentare a autovehiculelor electrice. Hotărârea mai prevede că proprietarii sau administratorii de spații comerciale sau birouri care au mai mult de 100 de locuri de parcare vor fi obligați să instaleze și puncte de reîncărcare pentru autovehicule electrice, cei care nu respectă aceste prevederi putând fi sancționați cu amendă de la 3.000 la 5.000 de lei. Sumele provenite din aceste amenzi vor intra în bugetul Primăriei și vor fi folosite pentru proiecte de reducere a poluării aerului.
O măsură asemănătoare este pregătită și la nivel european. Clădirile rezidențiale care dispun de mai mult de zece locuri de parcare vor trebui echipate cu infrastructura necesară instalării ulterioare a unui punct de reîncărcare a autovehiculelor electrice, prevede o propunere a Comisiei Europene de revizuire a Directivei privind performanța energetică a clădirilor și care va trebui aplicată inclusiv în România. Aceeași cerință ar urma să fie aplicată și în cazul clădirilor nerezidențiale (noi sau renovate capital) cu mai mult de 10 locuri de parcare, dar numai pentru maximum 20% din locurile de parcare. În cazul acestui tip de clădiri va fi instalat și pus la dispoziția angajaților (eventual și clienților) cel puțin un punct de reîncărcare, pentru ca aceștia să-și poată alimenta autoturismul în timpul serviciului.
De asemenea, Directiva va mai impune statelor membre ca, până la 1 ianuarie 2025, să stabilească cerințe pentru instalarea unui număr minim de puncte de alimentare a autovehiculelor electrice pentru toate clădirile nerezidențiale cu mai mult de 20 de locuri de parcare.