SAS a declarat că a ieșit din procedura de faliment din SUA, directorul general al companiei aeriene scandinave salutând ”o nouă eră”, cu un bilanț mai puternic și proprietari noi, între care Air France-KLM, transmite Reuters.
Compania cu sediul în Suedia a restructurat datorii de peste 2 miliarde de dolari, și-a ajustat flota și s-a retras de la bursă, într-un proces care a șters participațiile celor peste 250.000 de foști proprietari ai săi, scrie News.ro.
”Aceasta este cu adevărat o nouă eră pentru SAS, cu o poziție mult mai puternică, datorii mai mici și costuri mai mici”, a declarat directorul general al SAS, Anko van der Werff, adăugând că compania aeriană a înregistrat o performanță operațională puternică în ultimul sezon de vară.
SAS a declarat că reducerile continue de costuri au ajutat compania să înregistreze în iunie cea mai mare profitabilitate lunară obținută vreodată și că vede oportunități pe o piață în creștere, fără a oferi detalii suplimentare despre câștiguri.
”Acum, trebuie să privim înainte și să finalizăm transformarea pe care am început-o”, a spus van der Werff.
SAS a solicitatprotecție împotriva falimentului în iulie 2022, după ani de luptă cu costuri ridicate și cerere scăzută, ceea ce a condus la un plan aprobat de instanță prin care Air France-KLM, fondul speculativ Castlelake, managerul de investiții Lind Invest și guvernul danez să devină noii săi proprietari.
SAS estimase inițial că procesul va dura între nouă și 12 luni, dar acesta a fost revizuit de mai multe ori.
Air France-KLM va deține inițial o participație de 19,9% la SAS, sporind amprenta grupului franco-olandez în Suedia, Danemarca și Norvegia.
CITEȘTE ȘI Centrala nucleară de la Cernavodă funcționează din nou la capacitate maximă: unitatea 1 s-a reconectat a SENAir France-KLM ar putea să-și majoreze pachetul și să devină acționar majoritar după cel puțin doi ani, sub rezerva condițiilor de reglementare și a performanței financiare.
SAS își va schimba programul de fidelizare a clienților luna viitoare la SkyTeam, al cărui membru principal este Air France-KLM, de la Star Alliance, care include Lufthansa și United Airlines.
Clienții SAS, Air France și KLM vor avea acum un număr mai mare de destinații prin partajare de cod”, a declarat CEO-ul Air France-KLM, Benjamin Smith, într-un comunicat.
CITEȘTE ȘI FOTO Pas important pentru construcția unui nou lot la Autostrada UniriiSAS a declarat că iese din procedurile judiciare cu o investiție totală de 1,2 miliarde de dolari, cuprinzând 475 de milioane de dolari în acțiuni noi necotate și 725 de milioane de dolari în datorii convertibile garantate.
Rivalul regional Norwegian Air a suferit o restructurare similară din 2020 până în 2021, revenind cu o flotă redusă și datorii mai mici.
Marți, SAS a încheiat un acord salarial cu personalul de cabină din Norvegia, punând capăt unei greve pentru salarii și condiții de muncă, despre care a spus că va ajuta operațiunile.