CNAIR: Tronsonul Sebeș-Turda al A10, redeschis pe 15 mai. ″Expertiză extinsă″ pe Alba Iulia Nord

CNAIR: Tronsonul Sebeș-Turda al A10, redeschis pe 15 mai. ″Expertiză extinsă″ pe Alba Iulia Nord
scris 7 mai 2023

Autostrada Sebeș-Turda, închisă la finalul lunii ianuarie după ce o bucată de drum s-a rupt în urma unei alunecări de teren, în zona Alba Iulia Nord, va fi deschisă în data de 15 mai, însă constructorul va face o nouă expertiză, în condițiile în care în apropiere de zona în care s-a produs alunecarea inițială au apărut alte probleme, respectiv fisuri în dealul pe care a fost construit drumul de mare viteză, scrie News.ro.

Firma italiană Pizzarotti a realizat atât proiectarea, cât și execuția tronsonului afectat de alunecări, iar lucrarea este în garanție.

Urmărește-ne și pe Google News
Guvernatorul Floridei a promulgat o lege care permite anularea unor acorduri de dezvoltare convenite cu Disney CITEȘTE ȘI Guvernatorul Floridei a promulgat o lege care permite anularea unor acorduri de dezvoltare convenite cu Disney
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Tronsonul Sebeș-Turda din autostrada A 10, care la finalul lunii ianuarie a fost închis pe un sens de mers după ce o bucată din carosabil s-a rupt, din cauza unei alunecări masive de teren, are noi probleme, tot în zona Alba Iulia Nord, acolo unde s-a produs și alunecarea inițială.
La scurt timp după ce zona afectată de alunecare a fost asfaltată, în apropierea acesteia au apărut o altă alunecare, dar și noi fisuri în drum. imaginile surprinse de jurnaliștii de la Ziarul Unirea arătând crăpături în dealul pe care a fost construit drumul.

În aceste condiții, constructorul care a realizat lucrarea, compania italiană Pizzarotti, va realiza o nouă expertiză, a declarat pentru News.ro purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Șerbănescu.
Conform oficialului CNAIR, având în vedere situația, „rezultă că o zonă mai mare are probleme”, și este nevoie de o ”expertiză extinsă”. Drumul va fi deschis, în timp ce se va realiza această expertiză.

„Pizzaroti spune că până pe 15 mai termină lucrările inclusiv la a doua zonă în care au apărut fisuri. (...) Dar asta nu îi exonerează de realizarea unei expertize care să spună exact care este situația pe toată bucata de drum, în acea zonă și în funcție de ce va identifica expertiza trebuie să ia măsuri pentru remediere.. (...) Nu este normal ca un constructor care a realizat atât partea de proiectare, cât și execuția, să livreze o lucrare cu asemenea probleme”, a precizat Alin Șerbănescu pentru News.ro.

viewscnt
Afla mai multe despre
autostrada a10
tronsonul sebeș-turda
cnair autostrăzi