Câștigătorii licitațiilor pentru autostrada Sibiu-Pitești, loturile 1 și 5, vor fi anunțați în câteva zile, a declarat, pentru News.ro directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga.
“Nu vă pot spune dacă sunt firme românești sau străine, câștigătorii licitațiilor pentru tronsoanele 1 și 5 vor fi anunțați în câteva zile. În cursul lunii februarie vrem să semnăm contractele. Proiectarea durează 12 luni, cerem constructorilor să o termine la începutul anului 2020. Lucrările pentru cei aproximativ 45 km de autostradă, respectiv loturile 1 și 3 din autostrada Sibiu-Pitești, încep anul viitor”, a precizat directorul general al CNAIR, Narcis Neaga.
La sfârșitul anului trecut, al Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reușit să obțină acordul de mediu pentru Autostrada Sibiu-Pitești, document crucial pentru desfășurarea licitației și construcției celui mai așteptat proiect de infrastructură rutieră din România.
CITEȘTE ȘI Ministrul francez de Finanțe a avertizat că pachetul de compensații al fostului președinte al Renault, Carlos Ghosn, nu trebuie să fie exorbitantAutostrada Sibiu-Pitești va avea o lungime de 122,1 km, este împărțită în cinci loturi, Sibiu-Boița, Boița-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeș și Curtea de Argeș-Pitești, va avea opt noduri rutiere și nouă tuneluri. Conform datelor prezentate de CNAIR, primul nod rutier face legătura cu DN 1 și va fi la intrare în localitatea Sibiu. Al doilea punct important al autostrăzii este la km 14 și va face legătura cu DN 7 și autostrada Sibiu-Făgăraș. La km 44-45, în apropiere de Cornetu, se construiește al treilea nod rutier, la km 44-45. “Între km 73-74 va fi construit nodul rutier de la Văleni, la km 82-83, cel de la Tigveni, următorul nod rutier face legătura cu orașul Curtea de Argeș km 91-92. Există încă două noduri rutire, la km 105-106, în apropiere de Băiculești și cel de la Bascov, km 120-122”, conform oficialilor CNAIR.
Spații de servicii și garduri care să nu permită trecerea animalelor
În acordul de mediu se precizează că vor exista opt spații de servicii pentru benzinării și parcări de scurtă durată. O altă problemă ridicată în documetul emis de Ministerul Mediului, prin Agenția Națională pentru Protecția Mediului, este construirea unor garduri de protecție care să nu permită trecerea animalelor. Mai mult, pentru reducerea riscului de pătrundere a faunei sălbatice în zona carosabilă a autostrăzii prin zona nodurilor rutiere, pe bretele se vor instala grilaje pentru faună.
“Un sistem de identificare și colectare a potențialelor victime de animale de pe autostradă trebuie implementat, cel puțin în zona de contact a SPA/ SCI Frumoasa cu SPA/ SCI Făgăraș, în nordul și estul SPA/ SCI Cozia și în zona SPA Lacurile de acumulare de pe Argeș (…)În funcție de poziția instalării, lățimea grilajului trebuie stabilită astfel încât să nu permită animalelor (ex. căprioară, cerb) să realizeze salturi peste structură”, se precizează în acordul de mediu.
Lucrările pentru construirea celor aproximativ 45 km de aurostradă, între Sibiu-Boița și Curtea de Argeș-Pitești încep anul viitor, termenul de finalizare a proiectului fiind de 36 de luni. Costul celor aproximativ 122 km de autostradă, între Sibiu și Pitești, este estimat la 3 miliarde de euro.
Autostrada Sibiu-Pitești a început încă din 2008
Odiseea autostrăzii Sibiu-Pitești începe în 2008, în urmă cu 11 ani, Ministerul Transporturilor a cheltuit peste 2 milioane de euro pentru un studiu de fezabilitate vizând cei 122 km de șosea la 4 benzi. Studiul plătit din bani publici a expirat în 2010, iar Ministerul Transporturilor a cerut în 2012 o licitație pentru actualizarea documentației privind construcția autostrăzii Sibiu-Pitești.
După instalarea Guvernului condus de Victor Ponta, licitația a fost anulată. La sfârșitul anului 2013 s-a pus problema actualizării documentației și abia în vara anului 2017, fosta conducere a CNAIR a reușit demararea licitației pentru loturile 1 și 5 din autostrada Sibiu-Pitești.
Dacă lucrările pentru autostrada Sibiu-Pitești încep anul viitor, șoferii vor circula cel mai devreme, la începutul anului 2023, pe primii kilometri de șosea la patru benzi din cel mai important proiect de infrastructură rutieră al României.