Grupul feroviar francez Alstom a anunțat luni că împreună cu omologul german Siemens continuă dialogul cu Comisia Europeană, confirmând că cele două companii au oferit noi concesii în încercarea de a obține aprobarea Executivului comunitar pentru fuziunea activităților lor în domeniul feroviar, informează Reuters.
Guvernele din Franța și Germania sunt în favoarea acestei tranzacții care ar crea un campion european însă Bruxelles-ul are îngrijorări cu privire la concurența în Europa în condițiile în care Alstom și Siemens sunt doi giganți din sectorul transportului feroviar european, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Într-un comunicat de presă difuzat luni, Alstom a precizat că remediile prezentate păstrează fundamentele economice și industriale ale tranzacției. Grupul francez a adăugat însă că "nu există nicio certitudine că această propunere va fi suficientă pentru a răspunde îngrijorărilor Comisiei".
Fuziunea dintre Alstom și Siemens ar da naștere unui gigant european în domeniul transportului feroviar, prezent în 60 de țări și cu o cifră de afaceri anuală de 15,6 miliarde euro. Această fuziune ar permite celor două companii să concureze cu chinezii de la CRRC și cu grupul canadian Bombardier.
În septembrie 2017, Siemens și Alstom au semnat un memorandum de înțelegere privind fuziunea diviziei feroviare a grupului german cu Alstom, operațiune care ar crea un gigant european în domeniu, cu vânzări de peste 15 miliarde de euro și 65.000 de angajați în mai mult de 60 de țări, inclusiv în România. Compania rezultată, Siemens Alstom, va rivaliza cu giganții chinezi cu capital de stat, precum CRRC, cel mai mare producător de material rulant din lume, care s-au extins agresiv pe piețele internaționale.
În așteptarea aprobărilor finale din partea acționarilor și a autorităților de concurență competente, Siemens a decis recent să înființeze în România divizia Siemens Mobility SRL, demers care reprezintă primul pas în fuziunea operațiunilor locale cu cele ale companiei franceze Alstom.
Alstom este lider mondial în sisteme feroviare integrate. Compania dezvoltă și comercializează sisteme, echipamente și servicii pentru sectorul feroviar, de la trenuri de mare viteză până la metrouri și tramvaie. În România, compania este furnizor de trenuri și servicii de mentenanță pentru Metrorex și este implicată, printre altele, în proiectul reabilitării tronsonului feroviar Simeria-Sighișoara, parte din Coridorul IV Pan-European, care leagă Germania de Turcia, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, România și Bulgaria, desemnat de UE drept una dintre cele mai importante rute de transport pe calea ferată.
Activă în domeniile electrificării, automatizărilor și digitalizării, Siemens România deține patru fabrici în Sibiu și Buziaș, dar și patru centre de cercetare-dezvoltare în București, Brașov și Cluj-Napoca.
Compania a deschis primul birou din România în 1905, sub denumirea “Societatea Română de Electricitate - Siemens Schuckert Societate Anonimă”.