Argumentând prin "slaba mobilizare și incapacitatea financiară a constructorului italian Tirrena Scavi de a continua proiectele pe care le derulează", managementul CNAIR anunță că a decis să rezilieze contractele încheiate cu acest antreprenor.
CNAIR susține că la construirea Variantei de Ocolire Timișoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Pe sectorul de centură a Bucureștiului, cuprins între DN 2 și A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic ar fi de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an (04.08.2021). De asemenea, pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Pitești progresul fizic ar fi de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022, scrie News.ro.
Termenul contractual al acestui obiectiv ar fi fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier ar fi fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%, mai arată CNAIR.
De asemenea, pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Pitești progresul fizic ar fi de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022.
Pe sectorul de centură a Bucureștiului, cuprins între DN 2 și A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic ar fi de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an (04.08.2021).
Aceste întârzieri atrag și daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră.
CNAIR spune că va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil.
„Constructorii trebuie să fie conștienți de obligația de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecințele legale care derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani”, conform sursei menționate.