Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vrea să construiască o șosea de legătură între Uzina de Automobile Ford de la Craiova și Drumul Expres Craiova – Pitești.
„CNAIR, în calitate de Solicitant a depus și elaborat în data de 13 mai cererea de finanțare pentru studiul de fezabilitate, proiectul tehnic de execuție inclusiv PAC, detaliile de execuție, asigurarea asistenței tehnice pe parcursul execuției de lucrări și în perioada de garanție a lucrărilor executate pentru obiectivul de investiție „Drum de legătură pentru sporirea capacității de trafic între DN6 (zona Uzinei Ford) și Drumul Expres Craiova – Pitești (Tronsonul 1)”, în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020”, arată CNAIR.
Valoarea totală a proiectului este de 1.791.249,96 lei și va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 1.297.669,45 lei, 15% contributia proprie – 229.000,49 lei, diferenta reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
Astfel, drumul de legătură între DN 6 la intrarea în municipiu dinspre Alexandria și București și DEx 12 Craiova – Pitești va duce la creșterea capacității de circulație în zona de Sud – Est a municipiului Craiova unde este Uzina Ford, al doilea constructor de automobile din România.
„Obiectivul general al proiectului este, ca parte din conexiunea la TEN-T, imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.”, transmite CNAIR. Dcumentația tehnică (studiu de fezabilitate și proiect tehnic) va dura 25 de luni.
CNAIR urmează să construiască o centură de 10 kilometri între DN 6 București – Craiova – Timișoara, DN 55 Craiova – Bechet și DN 56 Craiova – Calafat pentru îmbunătățirea condițiilor de circulație în zona Uzinei Ford. Pentru Varianta Craiova Sud, șapte constructori au depus oferte, iar evaluarea are termen limită data de 29 iulie. „În momentul de față, traficul de autovehicule din zona Calafat, Bechet și Drobeta Turnu Severin înspre Caracal – Alexandria – București se desfășoară prin municipiul Craiova, ceea ce duce la o aglomerare a orașului.
Acest tranzit al Municipiului Craiova conduce la ambuteiaje, prelungirea timpilor deplasare, îngreunarea și mai mult a traficul actual din Craiova și creșterea gradului de poluare”, se arată în documentația procedurii de achiziție publică. Pentru Drumul Expres Craiova – Târgu Jiu (aproximativ 109 km), contractul pentru proiectare a fost semnat în martie și are termen de predare 20 de luni. Tot în procedură de achiziție publică (n.r. la a treia încercare) este și licitația pentru modernizarea Drumului Național 6, tronsonul de 50 de kilometri dintre Roșiori de Vede și Caracal. Contractul de aproape 300 milioane de lei a fost scos din nou la licitație în martie la zece ani de la rezilierea primului contract.