Documentația pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 3 și 4 ale drumului expres Craiova-Pitești au fost trimise vineri Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP) spre validare, a anunțat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), într-un comunicat transmis vineri seara. Întregul proiect, cu o lungime de 121,115 km, are o valoare estimată de 3,77 miliarde lei fară TVA.
De asemenea, documentația pentru proiectarea și execuția primelor două tronsoane ale drumului expres Pitești-Craiova a fost trimisă la ANAP la începutul săptămânii, scrie News.ro.
Pe cei 121,115 km ai drumului expres Craiova – Pitești se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Principalul element care va face diferența între drumul expres Craiova-Pitești și o autostradă este bandă de urgență de 1,5 m", precizează CNAIR.
Acest drum va avea patru benzi de circulație, cu două benzi pe sens și va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi.
"S-au făcut toate eforturile pentru ca proiectul să beneficieze de finanțare nerambursabilă în actualul exercițiu financiar, iar pentru a putea fi deschis circulatiei cu aproximativ trei ani mai devreme, CNAIR a decis, printre altele, să utilizeze resursele existente. Un element important în atingerea acestui obiectiv este și existența unui acord de mediu valabil", arată CNAIR, în comunicat.
Tronsonul 4 are o lungime de 31,81 (km 89+300 - km 121+115) și va fi construit între limita administrativă dintre județele Olt si Argeș și intersecția cu autostrada 1 București - Pitești și va tranzita localitățile Lunca Corbului, Albota, Costești, Bradu, Suseni, Oarja.
Valoarea estimată a tronsonului 4 este de 909,66 milioane lei fără TVA.
Tronsonul 3, cu o lungime de 31,75 km, va fi construit între km 57+550 și km 89+300 și va avea o valoare de 904,81 milioane lei fără TVA.
Cuprins între intersecția cu DN 65, în apropierea municipiului Slatina și limita dintre județele Olt și Argeș, tronsonul 3 al drumului expres Craiova-Pitești va tranzita localitățile Valea Mare, Priseaca, Scornicești, Optași, Tatulești, Colonești.
Cel de al doilea tronson, format din două loturi, va avea o lungime de 39,85 de km, va costa 1,47 miliarde lei fără TVA și urmează să fie construit între limita județelor Dolj și Olt și limita județelor Olt și Argeș.
Cel de al doilea tronson va traversa teritoriile localităților Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina și Valea Mare.
Primul tronson al drumului expres Craiova - Pitești va avea o lungime de 17 km, o valoare estimată de 479,8 miliaone lei fără TVA, și ar urma să fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova și limita județului Dolj.
Acest prim tronson va traversa teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robânești.
Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud - Vest a României la Coridorul IV Pan European și va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV și IX Pan Europene.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a modificat anul acesta planul pentru construirea șoselei noi între Craiova și Pitești. Conform noului plan, cele două orașe vor fi legate printr-un drum expres și nu autostradă.
Această schmbare a avut loc după ce premierul Sorin Grindeanu a declarat în vizită la uzina Ford că în această vară va fi lansată licitația pentru selectarea constructorului, pentru ca anul viitor să înceapă lucrările.
Pe 28 noiembrie 2016 a fost anulată licitația lansată în 2013 pentru "Contract de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcția, finanțarea, operarea și întretinerea Drumului Expres / Autostrada Craiova – Pitești, km 0+000 – km 121+185".