Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR) a anunțat luni că a recepționat lucrarea de reabilitare a podului de la Giurgiu, dintre România și Bulgaria, începută în 2014 și acordată în cadrul unui contract de 46,2 milioane lei (10,4 milioane euro), iar circulația se desfășoară acum în condiții normale.
Contractul de reabilitare a podului a fost atribuit în octombrie 2014 asocierii Collini Lavori SpA - Tecnic Consulting Engineering, iar durata de execuție era de 16 luni. Din valoarea totală a proiectului, 85% a fost furnizată din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), iar 15% din bugetul statului, scrie News.ro.
Acest proiect a fost realizat în două faze, pentru că exista riscul de a fi pierdute fonduri europene din cauza întârzierilor apărute. Prima fază s-a desfășurat până în data de 31 decembrie 2015, iar faza a doua de la 1 ianuarie 2016 până în prezent. Lucrările au vizat reabilitarea structurii principalei căi de acces dintre România și Bulgaria.
”Lucrările aferente acestui pod au constat într-o reabilitare structurală care a permis înlocuirea integrală a sistemului rutier format din plăci prefabricate, straturi asfaltice, sablarea și vopsirea tablierului metalic”, se arată în comunicat.
CITEȘTE ȘI O agenție din SUA spune că VW a distrus peste 20 de telefoane mobile cu posibile informații relevante în scandalul emisiilorPodul de la Giurgiu a fost închis în perioada 21-23 octombrie pentru efectuarea de teste de siguranță, necesare înainte de recepționarea lucrărilor.
Fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, a anunțat în luna mai că lucrările de reabilitare a podului vor fi finalizate în luna noiembrie a acestui an.