CNAIR a finalizat documentele pentru expertiza tehnică a lotului 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie

CNAIR a finalizat documentele pentru expertiza tehnică a lotului 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie
Profit.ro
Profit.ro
scris 30 mai 2017

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a finalizat documentația pentru licitația în vederea realizării unei expertize tehnice pentru lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie, supranumit "autostrada scufundată", și a trimis documentele spre validare la ANAP pentru a lansa licitația, estimând valoarea contractului la 3 milioane lei fără TVA.

La începutul acestui an, CNAIR a anunțat că a demarat în regim de urgență procedura pentru achiziția serviciilor de realizare a expertizei tehnice a întregului lot 3, inclusiv pentru punctele de interes de la dealul Bucium, unde există alunecări de teren, și viaductul Aciliu, unde există informații neoficiale că ar fi apărut fisuri, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Compania a mai lansat și anul trecut o licitație în acest sens, care a fost anulată, după ce nu s-a prezentat decât o singură companie.

"Obiectul contractului va constă în: realizarea unei Expertize Tehnice asupra tuturor lucrărilor executate; realizarea unei monitorizări a zonelor cu instabilitate în concordanță cu normele tehnice și legislația în vigoare la data elaborării acestuia, în funcție de situația actuală din șantier; elaborarea Proiectului Tehnic revizuit pentru lucrările necesar a fi realizate pentru finalizarea Autostrăzii Oraștie - Sibiu, lot 3, în baza recomandărilor și soluțiilor formulate în cadrul expertizei tehnice; pregătirea documentației de atribuire a contractului de execuție lucrări și acordarea asistenței necesară Beneficiarului pe durata desfășurarii procedurii de achiziție publică; acordarea asistenței tehnice în conformitate cu prevederile Legii 10/1995 privind calitatea în construcții, cu modificările și completarile ulterioare, pe perioada de execuție a lucrărilor", a precizat CNAIR.

STUDIU Când preferă românii să cumpere online. Cele mai bune zile pentru shopping CITEȘTE ȘI STUDIU Când preferă românii să cumpere online. Cele mai bune zile pentru shopping

În luna februarie, CNAIR a precizat, la solicitarea News.ro, că expertiza tehnică pentru lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie ar putea fi gata în trimestrul al treilea al acestui an, în condițiile în care durata de realizare a acesteia este estimată la cinci luni.

”Se estimează ca, în condiții normale, expertiza tehnică să fie finalizată în trimestrul 3 al anului 2017, având în vedere că durata de realizare a acesteia este estimată pentru o perioadă de 5 luni”, se arată în răspunsul trimis News.ro de CNAIR.

În ultimele luni au apărut probleme pe lotul 3 legate de lăsarea asfaltului în anumite zone și apariția unor denivelări pe șosea.

În ianuarie, CNAIR a impus restricții de circulație, ridicate între timp, între Săliște și Sebeș, din cauza apariției unor denivelări.

După finalizarea expertizei tehnice, CNAIR va organiza o noua licitație pentru încheierea unui contract de lucrări, proiectare și execuție, pentru consolidarea lotului 3.

În plus, CNAIR va lua măsuri pentru recuperarea costurilor rezultate ca urmare a remedierii lucrărilor neconforme, precum și a finalizării lucrărilor de consolidare.

CNAIR a executat garanția de bună execuție stabilită în contractul încheiat cu firma italiană care a construit lotul 3, Salini Impregilo, în valoare de 60,5 milioane lei.

Cei 22 de kilometri ai lotului 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie, numită ”autostrada scufundată” din cauza problemelor grave de structură din trecut, au fost redeschiși traficului în octombrie 2016.

Consolidarea acestui lot, demarată în aprilie 2016, a fost prima lucrare executată în regie proprie de către CNAIR.

Lotul 3 a fost inaugurat în noiembrie 2014, cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidențiale, în prezența premierului Victor Ponta la acel moment, candidat pentru funcția de președinte al statului.

În septembrie 2015, lotul a fost închis, iar o porțiune de câteva sute de metri a fost demolată, din cauză că au apărut fisuri și denivelări grave pe carosabil.

Contractul dintre fosta CNADNR și grupul italian Impregilo, care a devenit ulterior Salini Impregilo, în vederea construirii celor 22 de kilometri ai lotului 3, a fost semnat în 2011 și a fost reziliat în ianuarie 2016.

viewscnt
Afla mai multe despre
cnair
sibiu orastie