Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) prelungește cu încă o lună restricțiile de circulație de pe podul vechi de la Agigea, până la 1 septembrie, după numeroase amânări ale termenului de finalizare a lucrărilor de consolidare, a anunțat vineri compania.
Restricțiile au fost deja prelungite de mai multe ori în acest an, ultima dată până la 1 august, deși termenul inițial până la care urmau să fie aplicate era 15 aprilie, scrie News.ro.
Podul de la Agigea este situat la kilometrul 9 al drumului național DN 39, care traversează canalul Dunăre-Marea Neagră și face legătura cu sudul Litoralului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
CNADNR precizează că traficul va rămâne permis pe pod doar pentru autovehicule destinate transportului de persoane sau pentru cele care se deplasează în regim de urgență.
Traficul rutier se desfășoară pe benzile centrale ale podului, iar viteza de deplasare este limitată la 50 km/h.
Pe perioada adoptării măsurii de restricționare, autovehiculele cu masa totală mai mare de cinci tone care circulă pe ruta București-Mangalia, pot ocoli podul pe ruta Autostrada A2 (București – Constanța – nod rutier Medgidia) – Drumul județean DJ 381 (nod rutier Medgidia – Ciocârlia de Sus) – DN 3 (Ciocârlia de Sus - Cobadin) – DJ 391 (Cobadin – Mereni - Topraisar) – DN 38 (Topraisar - Agigea) – DN 39 (Agigea - Mangalia).
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Rectificare bugetară: Guvernul majorează atât veniturile, cât și cheltuielile cu 3 mld lei, mizând pe creștere ecomomică mai mareAutovehiculele care pleacă din București și au ca destinație finală Portul Constanța vor putea utiliza următoarea variantă ocolitoare, ca urmare a deschiderii circulației pe noul pod rutier al Canalului Dunare - Marea Neagra: A2 (București – Constanța) – nod rutier A4 - intrare Port Agigea - Constanța Sud (pe noul pod rutier, la kilometrul 0 al Canalului Dunare - Marea Neagra) - Poarta 10 bis (Port Constanța).
Lucrările la podul vechi de la Agigea au fost începute în 2010 și urmau să fie finalizate în februarie 2013. Lucrările au fost mult întârziate, iar ultimul termen avansat de CNADNR pentru terminarea lucrărilor este luna aprilie 2017.
Podul de la Agigea a fost dat în folosință în 1983 și de atunci a fost de mai multe ori în diverse lucrări de remediere a defectelor. Potrivit specialiștilor, podul a fost proiectat și construit greșit.
Între timp, în apropierea vechiului pod a fost construit unul nou, mai modern, pe care circulația a fost deschisă la finalul anului trecut.